Grungi RPG blogja

Ez a blog azért született, hogy megoszthassam véleményemet a világgal a szerepjátékokról. Bemutatók, kiegészítők, kalandok, beszámolók. Esetleg néha elkalandozok hasonló területekre, mint a táblás játékok például.

Friss topikok

DRTRPG

Címkék

5 (5) 5E (1) 5e (2) Age (1) AGE (1) ajánló (2) Alapok (9) Auvron (1) Barcraft (1) Bemutató (10) Bolygó (2) castles (2) chaos (1) Citadell (2) Citadella (1) crusades (2) csatorna (2) cyberpunk (4) D&D (10) D20 (6) d6 (1) D6 (2) Deep (1) Destination (1) dnd (7) dnd 5E (1) dungeons (1) dynamic (1) eberron (1) Elemzés (14) elmélkedés (2) És (1) expanded (1) Expanse (1) Fantasy (2) faust (1) Fénytelen (1) Fighting (1) Five (1) HP (1) ismertető (5) Játék (12) Jumpstart (1) Kaland (7) kampány (2) karakteralkotás (2) Kard (1) kedvcsináló (1) Kék (1) Kém (1) kildar (1) Kit (1) KJK (2) kockák (1) Kockázat (1) Lost (1) Lost Mines of Phandelver tapasztalatok (1) M.A.G.U.S. (2) magas (1) Mágia (1) Mines (2) neurospasta (1) Next (2) of (1) Old School Essentials (1) Ose (1) Osztály (2) patreon (1) Phandelver (2) RED (2) rendszer (5) revised (1) roll20 (2) roll player (1) rpg (21) sárkányok (1) sci-fi (4) setting (1) siege (1) Star (1) Starter Set (3) Star Wars (1) star wars (1) Sunless (2) swords (1) System (1) szerepjáték (15) szinten (1) társasjáték (1) taverna (1) Torches (1) történelem (1) TRPG (2) Tűzhegy (1) twitch (1) ultramodern (1) updated (1) Varázsló (1) vlog (2) Witcher (1) youtube (2) Címkefelhő

DnD Next elemzés 2. rész - Osztályok

2013.02.03. 16:02 grungi

Üdv,


Ahogy ígértem a második részben a Next Osztályairól fogok írni. A jelenlegi verzióban a négy alaposztály (Fighter,Cleric,Rouge,Wizard) és a Monk kapott helyet. Az utóbbit nem tudom, hogy miért, talán mert így nem kell új mágiát kitalálni, elég ha bevezetnek pár pusztakezes és harcművész technikát.

Kezdjük a harcossal. Ez az osztály kap tulajdonságnövelést (Erő,Ügy,Eg) nem meglepő módon. Ha jól értem, egyet növelhet ezek közül. Kezdő HP-ja 10+Eg. ahogy korábban megszoktuk. Minden vértet és fegyvert használhat (beleértve a spec. katonai eszközöket is) A HD-ja D10, a támadás 1-5-ig mozog a 20.szintig bezárólag. Ahogy egyre erősebb növekszik a martial dice és a martial damage bónusz. Ezek alapból extra sebzést biztosítanak, de a kocka beváltható extra manőverre, mint a rapid shot vagy a whirlwind attack. Manővereket bizonyos szinteken tanul a harcos és lehet ad hoc választani, de van néhány előregyártott csomag mint a duelist, protector, vagy a slayer. Valamint Parry-t is kap első szinten és később 7. szinttől combat surge képességet amivel az extra kockát duplázhatja a karakter naponta egyszer.

A pap az erőre, egészségre, vagy a bölcsességre kap erősítést. Kezdő HP-ja 8+Eg.és D8 a hd.Páncélt nem viselhet alapból, de istenenként változik és fegyverből is csak az egyszerű csoportba tartozók elérhetőek. Támadása elég gyenge 0-2 között mozog az 1-20 szinteken. Viszont kap spellcasting bónuszt ami 1-5 ugyanezen tartományban. Ez az érték a varázslásnál hasznos, olyan esetekben ahol valamilyen mágikus támadás dobást kell tenni. Aztán van még a Chanel Divinity, ami sokrétű képesség, kezdetben naponta egyszer használható és lehet vele erősíteni a varázslatok átütő erejét, élőholtakat elűzni, élőket sebezni, láthatatlanná válni, mirror image, sebzést eliminálni. Később aztán naponta többször is használható egészen 5/nap maximumig. A papok is megkapják az  extra sebzéskockát, de később és gyengébb kivitelben, valamint manővereket nem kapnak hozzá. A varázslatokkal nem bánik bőkezűen a rendszer, kezdetben csak két első szintűt kap a pap és a végén se lesz 3-nál több. A magasabb varázsszinteken sem lesz tobzódás, ha jól számoltam 15 db varázslatot süthet el egy 20.szintű pap. Szerencsére az istenek kisegítik a szolgáikat. Ugyanis ezen felül még 5 db rendelkezésére áll a karakternek, amik fixek és nem számítanak bele a napi táblázat szerinti mágiákba. A rendszer csoportba sorolja az istenségeket így a dm-nek könnyű dolga van, ha npc-ket akar kidolgozni, mert csak besorolja a pap istenét egy típusba és aszerint dolgozza ki. Nem kell zsonglőrködnie a képességekkel, a rendszer megoldotta előre. Van gyógyító, harci, védelmező, fényhozó, stb. istenség. Ezek meghatározzák a chanel divinity használatát az extra varázslatokat, a fegyver és páncélhasználatot, a a papi trükköket (cantrips),  valamint ezen felül is ad képességet(Például a gyógyító istenség 2+szint extra gyógyerőt ad a gyógyvarázsokhoz).

Térjünk át a tolvajra. Tul. növekmények: Erő,Ügy, Int. Kezdő HP: 6+Eg. Szintenként: D6. Egyszerű fegyvereket és könnyű vérteket használhat. Harci értékei hasonló módon fejlődnek mint a harcosnál, csak ő sem használhat manővereket. Viszont extra sebzéskockát ő is kap. Kap egy rakás tolvaj képességet a harciak helyett aminek jó része persze használhatók a harcban csak itt a trükközésen van a  hangsúly. A tolvaj ebben a rendszerben is sokrétű, a bérgyilkostól a besurranóig minden kiépíthető belőle. Itt is csomagokban kapjuk az ajánlott sémákat amikből lehet építkezni. Szerintem nem érdemes nagyon eltérni tőlük, mert már az alapkönyvben lévő választék lefedi a nagy részét a lehetőségeknek.

Varázsló: Tul. növekmények: Int,Eg. Kezdő HP: 6+Eg. Szintenként: D6 mint a tolvajnak. Fegyverekből csak pár gyengébbet használhat mint a tőr, dart stb. Páncélt nem ölthet. Ezen rendszer szerint közelharci támadóértéke nem fejlődik, ami kissé meglepő számomra, helyette itt is a spellcasting bónusz nő. Egyedül a varázslás ami a spec. képessége. Ebből van bőven és a varászló tradíciók is finomítanak a képességeken. A sima wizardry tradícióval rendelkező varázsló több varázslatot tud használni (szintenként +1), addig az Evocation varázsló hatékonyabb a sebző varázslatok terén. Az illúzionista pedig erősebb trükköket tud és őt is nehezebben támadják ezen módon.

A Monk amolyan klasszikus keleti harcművész. Tul. növekmények: Böl.,Ügy. Kezdő HP: 8+Eg. Szintenként: D8. Fegyverekben erősen korlátozott, leginkább paraszti eszközök megengedettek. Harci értékei úgy alakulnak mint a harcosé és extra sebzéskocka is van. Valamint egy rakás gyilkolóképesség, melynek segítségével változatosan teheti el láb alól az ellenfeleket. Már első szinten beleszámít a védekezésébe a bölcsesség (!?) A Monastic tradition-nek köszönhetően ő is számos tradícióból választhat, melyek hangzatos nevűek és hasznosak a csatatéren. Szóval igazi pusztakezes-botos-cséphadarós gyilkológépet fejleszthetünk ki ezek segítségével.Ezek használatát a Ki korlátozza 1-6/nap 1-20 szint között a használat korlátja.


Nos úgy érzem ennyi elég is a Next osztályairól, szerintem ezek alapján már kaphatunk némi képet arról, hogy merre fejlődik a béta. szerintem hasonló bonyolultságú lesz mint a 3e, csak itt beépített mankókkal fogják támogatni a játékosokat, hogy ne kelljen minden képességet összemazsolázni. Elég ha az ajánlott csomagokból választasz. A wizards nem akarja elveszíteni a 3 és 4 kiadásokkal játszókat sem és meg akarja szólítani az oldschool réteget is.

Legközelebb a hátterek, skillek, featek dzsungelében próbálunk eligazodni.

A bejegyzés trackback címe:

https://grungirpg.blog.hu/api/trackback/id/tr175060419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása