Grungi RPG blogja

Ez a blog azért született, hogy megoszthassam véleményemet a világgal a szerepjátékokról. Bemutatók, kiegészítők, kalandok, beszámolók. Esetleg néha elkalandozok hasonló területekre, mint a táblás játékok például.

Friss topikok

Fénytelen Citadella 5E

2017.10.08. 12:04 grungi

Üdv,

Eltelt sok idő és ezalatt egy új csapattal lejátszottuk a Fénytelen Citadella című klasszikus, egyesek szerint nem annyira kiváló darabot. Sajnos idő hiányában gyári modulokhoz szoktam fordulni és ezért esett a választás erre a műre. Ráadásul a tavasszal megjelent modulcsomag keretében megvásárolható Roll20-on, akár magában is, hogy ne kelljen az egész pakkot megvenni egyetlen kalandért. A kalandot nem fejeztük be még, de 1-2 alkalom van hátra és a főküldetés már kész, csak egy-két mellékes hely van hátra és a visszatérés a megbízóhoz, ezért gondoltam írok egy posztot.

Itt megtaláljátok a nevezett terméket:

toyp.jpg

Jóval tovább tartott a játék, mint gondoltam. Ennek több oka is volt: 1. Kevés szabadidő, 2. A résztvevők ideje nem mindig fedte egymást. 3. Nyaralások. 4. Ineffektív időfelhasználás. Utóbbit majd kicsit kifejtem a végén.

Előkészületek és a csapat:

A kalandot Neverwintertől keletre helyeztem el, hogy esetleg könnyen bekapcsolódhassunk a phandalini kampányba, ha esetleg 5. szint előtt végzünk, kihagyva a bevezető részeit annak a történetnek. Jelenleg 3. szint elején vannak a karakterek. Egy félork harcos (Battlemaster), Tyr Papja (warpriest), Egy félelf Ranger és egy meghatározhatatlan identitású Warlock. Utóbbi eredetileg embernek készült és Great Old One patront választott, de nem tetszett neki a Patron jelleme, legalábbis azt amit eddig látott belőle, ezért átírta a karakter hátterét. Én engedtem neki, mert nem tervezem hosszútávon az együttműködést ezzel a partival, tehát nincs jelentősége a továbbiakban.

sunless.png

A kaland(spoiler):

Ez a történet egy Druidáról Belakról és az ő különleges fájáról szól. Belak az őrült druida beköltözött egy ősi romba, ahol az uralma alá hajtott egy kisebb goblin törzset, akik ráadásul hadban állnak egy kobold törzzsel. Ez a másik frakció a romok másik felét uralja, ígí képezve egy állóháborút a két törzs között. Belak látszólag nem foglalkozik ezzel, őt csak a fa és a gyermekei érdeklik. A különleges teremtmény képes elbájolni egy nap alatt párkit és onnantól annak élete és akarata Belak akaratától függ. A másik csodálatos képessége, hogy évente egyszer gyümölcsöt terem, amit a goblinok eladnak a környékbelieknek, azok elültetik és a kikelt növényből élő gonosz bokrok keletkeznek, amelyeket szintén az őrült Druida irányít.

A karakterek ebbe a szituációba keveredtek bele. A csapat a közeli kisvárosban formálódott, a papot követte a ranger valamilyen homályos megbízás alapján, a harcost pedig a kocsmában szedték fel. Kaptak egy megbízást egy helyi nemestől, hogy szálljanak alá a Citadellába és nyomozzák ki, hogy mi történt a rokonával. El is indultak némi diskurzus után, útközben belefutottak a warlock-ba, akit meg kellett menteni a bokroktól. Közben utolérte őket a ranger, aki tisztes távolból követte őket. Mire odaértek a bejárathoz már együtt volt a csapat, igaz a bizalom még nem volt meg. Maga a rom az egy elsüllyedt épületegyüttes. Két szint, az első lakórész lehetett, ami alatta van pedig félig barlang félig valami pince lehetett régen.

Pihentek az indulás előtt és leereszkedtek az odakészített köteleken. Patkányokba, Mephitekbe és Koboldokba botlottak az első részeken. Rögtön támadtak mindenre, pedig elvileg tárgyalni akartak az értelmes lényekkel. Kialakult egy háborús helyzet a Koboldokkal, amit sikeresen megnyertek. Viszont a Koboldok vezetője elmenekült testőreivel és megmaradt népével az éjsötétbe. Magával vitte a kincseit is és a kulcsot, ahhoz a kriptához, ahol a egy Sárkánypap nyugszik. Így elvesztettek egy jó lehetőséget xp-re és loot-ra. Folytatták az utat a goblinok felé. Mielőtt megtámadták volna őket a warlock majdnem belehalt egy patkánytámadásba. Nem öltem meg, mert akkor szoktam (egyszer volt rá példa csak :) ) véglegesen kivégezni egy karakter, ha az egész parti fekszik és semmi nem indokolja, hogy Deus ex Machina-t vessek be.
No de következtek a goblinok, véres harcokban kiírtották a goblin harcosokat, a common goblinok elmenekültek. Megmentették azt a sárkánykölyköt, amit a zöldbőrűek raboltak a koboldoktól és fogolyként tartották a börtönben. Innen kimentették Erky-t a kiváncsi gnómot, aki jó társuk lett a kalandra.
Miután elintézték a törzset, leereszkedtek egy szinttel lejjebb. Teremről-teremre haladtak és szereztek sok xp-t, loot-ot. Volt egy italuk is, amiről azt hitték, hogy gyógyítja a fa által okozott uralmat. Közben kiderültek részletek az előző kalandozócsapatról is, aminek tagja volt a keresett rokon.

Bossfight:

Végül rövid úton elérték a kertet, ahol a druida székelt. Megkezdődött a bossfight. Itt követte el a pap a legnagyobb botorságot, ami volt a kaland közben. Berohant a druidához és megpróbálta 1-2 kör alatt leütni, hátha megszünteti ezzel az átkot.  Ráadásul nem volt a csapat fullon érthetetlen okokból. Nem tudta, hogy csak a fa megsemmisülésével történhet ez és akkor is meghalnak az áldozatok, mert az életüket a fához kötötte a mágia.
A bossfight első felvonásának az lett az eredménye, hogy elfogták a papot és rákötözték a fára. A többiek nagy nehezen visszavonultak. Míg a warlock el volt foglalva a patronnal a ranger és a harcos Erky segítségével, aki egyébként szintén papi képességű karakter visszamentek és a megtizedelt ellent felkoncolták. Ez úgy volt lehetséges, hogy iszonyatosan jókat dobtak, plusz volt egy hetük elemezni a helyzetet. Ami ugye szintén egy fekete pont, mert folyton a hátam mögött konspiráltak.
Itt én is elkövettem egy hibát, a druida egyik minionja a varázslónő utolsó kísérlete egy sleep volt és nem figyeltem, hogy a lovag a másik minion a legkisebb HP-jű a hatótávban és ő aludt el. :( Így elfogták őket, de hogy ne legyen hosszúéletű a győzelem a druida egyik könyve csapdázott volt egy robbanó rúnával. Mikor Erky tanulmányozni akarta felrobbant és végzett a két fogollyal. A varázslónő ráadásul a keresett rokon volt. A többiek sérültek, de túlélték és egy long rest után el is múlt(!) a sebzés hatása. Ugye milyen vicces az 5E.

Most ott tartunk, hogy kifele tart a parti és a hiányzó részeket derítik fel.

Tanulságok:

Nagyon minmaxolós partival nem szabad kezdeni. Itt még az is tetézte a dolgot, hogy Magus vonalról érkeztek és olyan dolgokat kérdőjeleztek meg amik alapjai a rendszernek. Nem elégedtek meg azzal a válasszal, hogy ez az absztrakció része és a szórakozás a cél, nem a realizmus. Rengeteg idő ment el a szabályelemzéssel és panaszáradattal. Sokszor egymást is támadták, mert nehogy jobb legyen a másiknak alapon. Másrészt hiányolták a leírásokat, holott állandóan ők kiabáltak közbe, hogy megnézem,kinyitom,megvizsgálom. Legtöbb esetben ők zökkentettek ki a leírásból és utána már nem tudtam visszatérni a leíráshoz, mert elsodródtunk.

A helyszín:

Roll20-on játsszuk a kalandot, de élőben asztalnál, méghozzá különböző nyilvános helyeken. (Pl. Barcraft) Jó-Jó, de jobb ha otthon, vagy valami hasonló nyugodt helyeken történik a játék. Pl. amikor mellettünk táncikáltak kislányok valami PS-es játékkal és a kamera befogta az arcomat és berakott Player1-nak az bizarr volt. :) Elég komoly pénzeket kérnek az italokért, de adnak mindenféle izgalmas potion-t, nekem a limonádé tetszett. Cserébe nem kérnek teremdíjat, olyan kaját rendelsz amilyet akarsz, játszhatsz mindenféle konzollal és hangulatos.

Én az után a kaland után egy másik csapatban fogok részt venni, végre játékosként. Remélem itt nem lesznek ilyen viták.

csata.jpg

A bejegyzés trackback címe:

http://grungirpg.blog.hu/api/trackback/id/tr7712939283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.