Grungi RPG blogja

Ez a blog azért született, hogy megoszthassam véleményemet a világgal a szerepjátékokról. Bemutatók, kiegészítők, kalandok, beszámolók. Esetleg néha elkalandozok hasonló területekre, mint a táblás játékok például.

Friss topikok

DRTRPG

Címkék

5 (4) 5e (1) Alapok (5) Barcraft (1) Bolygó (1) Citadell (2) Citadella (1) csatorna (1) cyberpunk (2) D&D (8) D20 (1) dnd (5) eberron (1) Elemzés (8) És (1) Fénytelen (1) ismertető (1) Játék (6) Kaland (3) kampány (1) Kard (1) Kék (1) Kém (1) KJK (1) Lost (1) Lost Mines of Phandelver tapasztalatok (1) M.A.G.U.S. (2) Mágia (1) Mines (1) neurospasta (1) Next (2) of (1) Osztály (2) Phandelver (1) roll20 (1) rpg (7) sci-fi (2) setting (1) Starter Set (1) Sunless (2) szerepjáték (1) társasjáték (1) TRPG (1) Tűzhegy (1) twitch (1) ultramodern (1) Varázsló (1) vlog (1) Witcher (1) youtube (1) Címkefelhő

NeuroSpasta - DnD 5 a cyberpunkban

2017.02.19. 14:27 grungi

A NeuroSpasta a Dias Ex Machina settingje az Ultramodern rpg szabályai szerint. Korábban már kiadták DnD 4 és Pathfinder alá, de most megérkezett az 5. kiadás szerint is. Mivel nekem ez a rendszer a legszimpatikusabb ezek közül, ezért ezt fogom ismertetni nektek. Előjáróban egy kis hangulatkeltő:

A világ kissé rajzfilmszerű steril anime utánérzés. Például bevallottan hatott rá a Ghost in the shell, ami egyébként az egyik kedvenc CP művem. Tehát a setting fő konfliktusai különböző 3 betűs szervezetek és államok között zajlanak. Cypberpunk toposznak megfelelően ez egy olyan világ, ahol minden manipulálható. Mindent átsző a politika és az intrika.

A középpontban egy fiktív autonóm városállam Archon áll, mint a jövő központja, ami az  az Egyesült Nemzetek részére épült. Az alapítás óta, az évek során a város a puskaporos hordójává vált és politikai feszültségnek és a
viszálynak. A karakterek beszállhatnak a küzdelembe a radikális csoportok vagy akár békefenntartók oldalán is.

A könyv tartalmaz néhány új szabályt, a világ fajainak leírását, új háttereket, egy új osztályt a Freedivert. Némi felszerelést: cyberware-t, programokat, Az ellenfelek leírásait. Végül maga a setting kifejtése történik. Az alapszabályokat az 5E SRD-ben és az Ultramodern szabálykönyvben találjuk.

A könyv a bevezetésben Archonról ejt pár szót. Ebben a városban 2091-ben járunk 10 évvel az alapítás után. Itt találjuk a az Egyesült Nemzetek az ENSZ modernkori változatának a központját. A legtöbb nemzet működtet itt követséget, ez elég jól biztosít  multikulti környezetet. Az egész várost a DPS biztonsági szervezet felügyeli. Rengeteg hasonló hárombetűs szervezet létezik a világban, a játékosok a bőség zavarában fognak lubickolni, ha ezek közül akarnak választani. Majd egy részletesebb timeline következik, ez is tobzódik az információban. A rossz hír, hogy ha megvalósul ez a koncepció, akkor helyi háborúk sorozata vár ránk a jövőben. :)
Majd a szószedet fejti ki a kapcsolódó fogalmakat, elsősorban a fent említett szervezetek neveit tartalmazza.

Az új szabályok elsősorban a hackelés/technika mentén alakulnak. Ami a legnagyobb újdonság, hogy minden és mindenki hackelhető, legyen az digitális, kibernetikus vagy természetes személy. Ezt a tevékenységet itt freediving-nek és a hacker karaktereket freediver-nek hívja a rendszer. Szerencsére a karakterek nem védtelenek a támadásokkal szemben, mindenkinek van egy firewall értéke ami az AC-nak felel meg a harcban.

A Második nagy fejezetben a könyv rátér a karakteralkotásra. Négy fajt különböztet meg: Neugenic(genetikailag módosított emberek), Prosthetic(kibernetikusan módosultak), True-born(természetes személyek), Virtuant(digitális polgárok). Ezek után bemutat pár világsepifikus hátteret, mint az afrikai olajbiztonságis, az ex-zsoldos, interpol ügynök, stb.

A Freediver kaszt következik a harmadik, Development fejezetben. Érzésem szerint ez az osztály, ami köré épül a játék. Ő a varázslónak megfelelő tag a csapatban. Azzal, hogy bárkit hackelni tud sokkal nagyobb eszköztára van mint a többi CP játékban. Programjaivall és képességeivel feltörni ,befolyásolni és leinformálni tudja az ellenfeleket. Szerintem ez az egyik legizgalmasabb része a könyvnek, szívesen kipróbálnék egy emberhackert. :) Vannak hozzá archetipusok is: Mindenféle kalapos hacker: fehér,szürke,fekete aki elsősorban a klasszikus computer zsoké, Dominator: ő a személyekre specializált,Ghost: transzhumán karakter, Robotologist: gépeket irányít.

Felszerelés: Robotok, implantok, fegyverek. A kibernetika egy SEED-nek (Synaptic Embedded
Electronic Device) nevezett rendszerre épül. (Gyak emberbe épített computer).  Ez az alap rendszer  és erre épülnek a jobbnál jobb extrák. Maga a SEED is rendelkezik képességekkel (pl.: vezetéknélküli kommunikáció, felvétel), de az implantok adják az igazi boost-ot. A cuccok között van firewall, teljes test átalakítás, megerősített váz, testi és neurális  implantok, stb. Mindenféle csúcs eszköz, amivel erősítheted a képességeidet. A józan ész, a mesélői korlátozások, a pénz és a SEED kapacitás szab csak gátat a tápolásnak. Az elnevezések tetszenek, kicsit emlékeztetnek a CP2020-ból ismert márkákra. Pl.: Kenbachi. a fejezet végén kifejti a könyv a kontaktokat, minden cyberpunk világ mozgatóit.

Az Ötödik fejezet a programokról szól, ezekkel támadnak és védekeznek, információt gyűjtenek a hackerek. Ezeknek is a SEED kapacitás határozza meg a telepített példányok számát. A szabályok lefektetik a program és vírusírás szabályait is.

A soron következő hatodik fejezet a különböző ellenfeleket tartalmazza. Van itt minden mi Szem-szájnak ingere. A házi robottól, szintetikus kéjnőn át a harci megarobotokig. Egyik kedvencem SHIIRO AOKI, aki egy kibernetizált misztikus ninjanő.Ez a fejezet tartalmaz még néhány olyan szervert/rendszert, ami komoly ellenfele lehet a hackereknek, mint a legendás Echelon.

A hetedik fejezet a történelemmel indít, amiből kiderül. hogy alakult ki a játék jelene. Utána Archon részletesebb leírása következik, a fejezet bemutatja részletesen a hét városrészt. Egy dekadens modern város képe tárul elénk ebben a fejezetben, ami kiválóan alkalmas posztmodern csaták megvívására. A városi életről szóló részben kitér a könyv az itt működő szervezetek, mint az Interpol vagy a DPS (Division of Public Safety: Az egyik antiterrorista szervezet.) tevékenységére is. Majd a hétköznapi élet vonatkozásait tárgyalja, mint a gazdaság, uralkodó nyelvek, virtuális személyek helyzete, cégek, stb.

A nyolcadik fejezet az ALPHA TEAM rátér a játékos karakterekre. Alapértelmezetten a PC-k a DPS keretein belül tevékenykednek, de én nem zárnám ki az alternatívákat sem, hiszen rengeteg lehetőséget kínál a szabálykönyv. A DPS-en belül komolyabb lehetőségeik vannak a karaktereknek, mozgásra, fegyverviseletre, hiszen ez a város elég rendpárti és korlátozza a polgárokat a saját és mások védelme érdekében.

Végezetül egy kalandon a DREAMS OF MAN-en keresztül mutatja be a könyv, hogy milyen egy "átlagos" DPS ügynök élete. 4-5 átlagosan 2. szintű karakterekre szabott történet akcióval és intrikával. Iráni nagykövetségen elkövetett terrortámadással indul, mikor beszállnak az akcióba a játékos karakterek, de természetesen a szálak szövevényesek és magasra vezetnek. :)

Remélem, hogy felkeltettem az érdeklődést a könyv iránt, ha igen akkor a következő linken be tudod szerezni:

https://goo.gl/HjgbKx

Kell hozzá az Ultramodern is:

https://goo.gl/nLJnep

Egyben olcsóbb:

https://goo.gl/91JAKu

Kiadó honlapja:

http://www.diasexmachina.com

Jó játékot!

Grungi

A bejegyzés trackback címe:

https://grungirpg.blog.hu/api/trackback/id/tr3312261896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.