Grungi RPG blogja

Ez a blog azért született, hogy megoszthassam véleményemet a világgal a szerepjátékokról. Bemutatók, kiegészítők, kalandok, beszámolók. Esetleg néha elkalandozok hasonló területekre, mint a táblás játékok például.

Friss topikok

DRTRPG

Kék Bolygó szerepjáték ismertető

2018.06.03. 21:54 grungi

Sziasztok,

 Mint tudjuk a magyarországi szerepjáték kiadás tetszhalott állapotban van. Ezt próbálja megtörni néha egy-egy kiadás. Általában amatőr próbálkozásokról van szó, vagy ha profi a kiadó, akkor mellélőnek és csak egy kis réteget céloznak meg, amivel szintén anyagi bukás a projekt vége. A neverending M.A.G.U.S. sztoriról meg nem érdemes beszélni, mert nem vezetne sehova.

Nos ebben a hazai szerepjáték apályban próbálja megtörni a jeget Bakk László, aki egyszemélyes hadseregként indul a piacon és kiadta a Kék Bolygó szerepjátékot. Lássuk milyen:

 

kepernyofoto_2018-06-03_8_53_22.png

Az eredeti Blue Planet játék 1997-ben jelent meg egy Jeffrey Barber nevű ember tollából tisztelettel adózva a méltán híres és neves Jacques-Yves Cousteau-nak, aki abban az évben hunyt el. 

Még két folytatást ért meg, a magyar kiadás a 2000-ben Fantasy Flight Games által kiadott BPv2 alapján készült. Ez a rendszer leváltotta az eredeti d100-as rendszert egy egyedi 1-3 D10-es rendszerre és több ponton is változtattak, pl. a kezdeményezés esetén és a bonyolult harci táblákat is lehagyták.

Nézzük milyen történelmi háttérrel rendelkezik a játék:

2199-et írunk, amikor az emberiség egy közeli naprendszer egy a Földhöz nagyon hasonlító bolygójára terjeszkedik. A bolygó felületét 97%-ban víz borítja, ezért kapta a Poszeidón nevet. A kolonizálás több lépcsőben zajlott, és a bolygó egy újonnan felfedezett érce miatt beözönlő friss jövevények egyre inkább összetűzésbe kerülnek a már több mint száz éve ott élő eredeti telepesekkel és leszármazottaival. A Földről újabb és újabb frakciók érkeznek, hogy az új aranylázból minél nagyobb profitot hasítsanak ki: egymással vetélkedő teljes cégállamok, magánkitermelők, bűnözői kartellek, és az egészet irányítani próbáló világkormány, a GEO.

Egy ilyen környezetben kell helytállniuk a karaktereknek, több lehetőség közül választhatunk, ha el akarunk indulni ebben a világban:

  • Víziformák – emberek kopoltyúval, vagy nagy tüdővel, hogy sokáig bírják a víz alatti munkát az új vízivilágon. Mint a híres kétéltű ember Alekszandr Beljajev regényében.
  • Alfák – emberek, akiknek a génjeit tökéletesre tervezték, és minden hibát kigyomláltak belőlük.
  • Ember-állat hibridek – Ember-gorilla és ember-macskaféle kereszteződések egy régmúlt kor szuperkatonáinak megalkotásának reményében. Klasszikus sc-fi toposz számos feldolgozásban, ez akár jó sci-fi horror kiinduló pontja is lehet akár.
  • Űrlakók – a világűr zéró gravitációjának szerelmesei, akiknek a lábuk olyan ügyes, mint a kezük. Ők népesítik be a Holdat, a terraformálják a Marsot, bányásszák a Cerest és az Aszteroidaövet. Itt van egy kis fentartásom, a valóságban szerintem elcsökevényesednek a gravitációhoz szokott lények, ha túl sokat töltenek a súlytalanságban. 
  • Intelligens delfinek és gyilkos bálnák – kommunikációs és kézügyességi hátrányukat távirányítású drónokkal oldják meg, akár a világ túlfeléről is, és lehetnek tudósok, kutatók, technikusok, vagy félelmetes katonák. Szerintem ez a legérdekeseb koncepció, valamikor régen volt egy film, amiben delfineket idomítottak robbanószerkezetek elhelyezésére. Valamint nemrég kiderült, hogy az oroszoknak volt erre egy bázisuk, amit az ukránok hagytak leamortizálódni és nemrég elpusztult az utolsó idomított delfin is.
  • És természetesen az emberek.

Milyen játékot lehet játszani egy ilyen környezetben?

Íme néhány gyakori kampánykeret, ami a Kék Bolygó világán játszódhat:

Felülkerekedni a konkurencián: A karakterek biztonsági szakértők, vagy titkos ügynökök, akik egy Cégállamnak dolgoznak, amely nem hagyományos módszerekkel igyekszik a konkurencia elé kerülni. A céges alkalmazottak általában hozzáféréssel rendelkeznek a jó kiképzéshez, felszereléshez és fegyverekhez. Akárcsak ellenfeleik a többi Cégállamtól. Eközben jó tudni, hogy Poszeidónon egyik Cégállamnak sincs túl jó híre. Egy titkos hadművelet könnyen kútba eshet egy túlbuzgó GEO járőr, vagy a bennszülött aktivisták túlzott érdeklődése miatt. Nekem ez egy szimpatikus kampánytéma, kezdőknek jól jön, hogy folyamatosan kapják a feladatokat és nem kell törniük a fejüket, hogy merre tovább. Később, amikor belerázódtak jöhetnek az árulások és mindenféle intrika, ahol már fontos döntéseket hozhatnak.

Felfedezők: Egy évszázadnyi emberi felfedezőmunka után Poszeidónt még mindig alig fedezték fel. Tudósok, telepesek és hivatásos vezetők tesznek nagy erőfeszítéseket, hogy felfedezzék a bolygó feltérképezetlen részeit, és felfedjék ősi rejtélyeit. A felfedezőcsapatok szponzoruktól függően változatos szintű felszereléssel rendelkezhetnek. Mindnyájan hosszú ideig tartózkodnak a vadonban, messze minden lehetséges segítségtől. Kiváló koncepció a vadonbéli vagy föld/víz alatti dungeon kalandokra. Pl. egy ősi elhagyott templom felfedezése a tenger alatt.

Hősi felkelők: A kalandozók egy ökoterrorista sejtet vagy egy bennszülött felkelő csoportot alkotnak, akik Poszeidón kizsigerelése ellen küzdenek. A kalandozók általában meglepetésszerű rajtaütéseket és szabotázsakciókat hajtanak végre. Ha a csapat a GEO-val vagy a céges biztonsági szolgálatokkal akad össze, akkor vagy futnak, vagy meghalnak. Nehéz dolog fegyvereket és felszerelést találni, bár a poszeidóni felkelők néha furcsa helyeken találnak szövetségesekre. Moralizálás és Rajtaütés, intrika és akció a köbön. :)

Békefenntartók: A karakterek GEO Békefenntartók, akik valahol Poszeidón egy elszigetelt helyőrségében állomásoznak. Jobb felszerelésük és fegyvereik vannak, mint bármely szóba jöhető ellenfelüknek, de ezek az ellenségek általában nagy létszámmal jönnek. Amikor egy Békefenntartó éppen nem egy bozótháborúban vesz részt, akkor hihetetlenül unatkozik (bár egy jó parancsnok mindig gondoskodik arról, hogy az embereit lefoglalja a kiképzéssel és munkálatokkal). Persze mindig van egy kisváros a bázis közelében, ahol sok ember szívesen segít a katonáknak, hogy megszabaduljanak extra pénzüktől. Ez kb. a felkelős kampány inverze, esetleg átmehet felkelősbe, ha fogságba kerülnek és átállnak, mert megismerik megtetszik nekik a felkelők nézetei. 

Rendőrség: A karakterek törvényvégrehajtó tisztek, akik Poszeidón egy meghatározott településén vagy régiójában dolgoznak. Mindnyájukat azzal bízták meg, hogy fenntartsák a rendet, vizsgálják ki a nagyobb bűnügyeket és kapják el a bűnözőket. Majdnem mindig emberhiánnyal és a megfelelő felszerelés hiányával küszködnek. A csapatot alkothatja egy GEO békebíró és személyzete, egy maréknyi GEO Járőrtiszt, vagy a helyi közrendőrökről is lehet szó (valószínűleg egy Bennszülött Járőr egység). Buddy Cop-tól a komoly Maffiaügyekig minden belefér. 

Alvilág: Poszeidón sok városát és faluját az utcai bandák és bűnözői szindikátusok uralják (úgy is mondhatjuk, hogy élősködnek). A kalandozók egy ilyen csoport tagjai és segítői, akik próbálnak túlélni a kolóniavilágon, anélkül, hogy a törvénnyel törődnének. A bünözői kampányok brutális utcai erőszakot, machiavelli befolyásolásokat, vagy mindkettőt tartalmazhatják. Kapcsolódik az előzőhöz, akár lehet keverni a kettőt egy a korrupt zsaru karakterrel.

A határvidék meghódítása: Poszeidónon néha a túlélés önmagában is kaland. A kalandozók egy kis határvidéki közösség tagjai, legyen az egy bennszülött falu, vagy egy jövevény telepesekből álló település. Ez szerintem a felfedezős kampány 2.0-ás verziója.

A rendszer:

Ahogy említettem ez a rendszer d100 alapúnak indult de a 2. kiadásban már d10 kockákat használ. A rendszer neve egyébként a Synergy Game System névre hallgat. Nincsenek kasztok, képzettségeket használ, ami megkönnyíti az egyedi karakterkészítést. A főjellemzők -3 és +3 között mozognak, a képzettségek 1-10 között. Ezek határozzák meg a dobás célszámát, egyszerűen a képzettség értékéhez hozzá kell adni vagy elvenni a főjellemző értékét, attól függően, hogy pozitív vagy negatív. Maga a dobást egy adottság határozza meg, ami 1-3 között lehet és azt mutatja meg, hogy az adott karakter mennyire tehetséges az adott területen. A dobások nem adódnak össze, hanem a legkisebb számít és alá kell dobni a célszámnak. A rendszer áramvonalas, mert minden alrendszerben ezt a szisztémát használja. A karakteralkotás elég részletes és Cyberpunk hagyományoknak megfelően a harcrendszer kellően halálos, hogy a játékosok kétszer meggondolják, hogy karaktereiket meggondolatlanul harcba küldjék. A karakteralkotás nagyon részletes, kitér a karakter személyiségjegyeire is.

Ha felkeltette az érdeklődésedet a játék megrendelhető a Kalandhorizont Weboldalról. A fordító igérete szerint folytatni fogja a termékvonalat és még más típusú termékeket is beigért. Reméljük nem fog megtörni a lendület.

 

Üdv,

G.

A bejegyzés trackback címe:

https://grungirpg.blog.hu/api/trackback/id/tr3014019796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.