Grungi RPG blogja

Ez a blog azért született, hogy megoszthassam véleményemet a világgal a szerepjátékokról. Bemutatók, kiegészítők, kalandok, beszámolók. Esetleg néha elkalandozok hasonló területekre, mint a táblás játékok például.

Friss topikok

DRTRPG

Címkék

5 (5) 5e (2) 5E (1) Age (1) AGE (1) ajánló (2) Alapok (9) Auvron (1) Barcraft (1) Bemutató (10) Bolygó (2) castles (2) chaos (1) Citadell (2) Citadella (1) crusades (2) csatorna (2) cyberpunk (4) D&D (10) D20 (6) d6 (1) D6 (2) Deep (1) Destination (1) dnd (7) dnd 5E (1) dungeons (1) dynamic (1) eberron (1) Elemzés (14) elmélkedés (2) És (1) expanded (1) Expanse (1) Fantasy (2) faust (1) Fénytelen (1) Fighting (1) Five (1) HP (1) ismertető (5) Játék (12) Jumpstart (1) Kaland (7) kampány (2) karakteralkotás (2) Kard (1) kedvcsináló (1) Kék (1) Kém (1) kildar (1) Kit (1) KJK (2) kockák (1) Kockázat (1) Lost (1) Lost Mines of Phandelver tapasztalatok (1) M.A.G.U.S. (2) magas (1) Mágia (1) Mines (2) neurospasta (1) Next (2) of (1) Old School Essentials (1) Ose (1) Osztály (2) patreon (1) Phandelver (2) RED (2) rendszer (5) revised (1) roll20 (2) roll player (1) rpg (21) sárkányok (1) sci-fi (4) setting (1) siege (1) Star (1) Starter Set (3) star wars (1) Star Wars (1) Sunless (2) swords (1) System (1) szerepjáték (15) szinten (1) társasjáték (1) taverna (1) Torches (1) történelem (1) TRPG (2) Tűzhegy (1) twitch (1) ultramodern (1) updated (1) Varázsló (1) vlog (2) Witcher (1) youtube (2) Címkefelhő

Fantasy Age karakteralkotás

2020.10.31. 20:34 grungi

Sziasztok,

Egyik kedves szerepjátékos kolléga megmutatta nekem a Fantasy Age szerepjátékot és alkottunk is egy karaktert. Lássuk milyen!

 

A Fantasy Age 2015-ben jelenet meg a Green Ronin gondozásában. A Dragon Age(2011) szerepjáték utódjaként és annak egy általános fantasy szerepjáték verziójaként jelentették meg. Nem terjedt el különösebben, a Dnd letarolt előtte mindent és csak a felperzselt föld maradt a többi fantasy szerepjátéknak.

A rendszer hasonló pedig, csak d20 helyett 3d6-ot használ, ezzel az egyenletes eloszlás helyett egy haranggörbét ad a dobások eredményei, ami annak kedvez, hogy az átlag körüli értékek gyakrabban jönnek ki. Némileg ez javítja a próbák becslését. egy +5 támadással rendelkező lény jó eséllyel számíthat arra, hogy egy 12-14 védelemmel rendelkező ellenfelét eltalálja. (pl. Goblin: 14, Bandita: 11)

A főjellemzők 3-18 között mozognak, 9 féle van és a szokásosak: Accuracy, Communication, Constitution, Dexterity, Fighting, Intelligence, Perception, Strength, and Willpower.
3d6-al dobjuk ki, nekem sikerült 4-et is dobni, amit rögtön a távolsági harcra raktam és ezzel meg is pecsételtem a harcosom sorsát. A többi 8 érték a 6-14 sávba került, de mivel 9-től már +1 bónuszt ad így nem volt diszkomfort érzetem. -2 és +4 között mozog a bónuszok tartománya. Ork harcosom faji módosítókkal együtt kapott egy 16-os közelharci értéket, ami +3-at adott és a harcos osztályból kapott fegyverhasználati képességgel együtt meglett a +5 támadás kétkezessel és egykezes+pajzs kombóval. Ahogy írtam ez egy kezdő esetén kellemes, mert könnyen üt meg neki megfelelő nehézségű ellenfeleket.

Fajból kaphat valaki fix dolgokat és van 2 lehetőség amit dobással lehet elérni, így ez is ad egy kis ízt, mert nem lesz pontosan két ugyanolyan karakter, még azonos konfig mellett sem.

Pl. az orc táblázata:

fage_orc.JPG

Én konkrétan kidobtam kétszer a +1 Fightinget. Mint az ábra is mutatja nem figyeltünk, de a teszt szempontjából ez most nem annyira lényeges. 7 és 8 lett a dobásaim eredménye. Így 14-ről 16-ra emelkedett az érték, ami biztosította a +3-as értéket a támadáshoz.

Az alap próbák a szokásos módon  test result = 3d6 + ability + focus célszám ellenében megy, ez is ismerős lehet d20 rajongóknak. Annyi, hogy az 5E-vel ellentétben itt nem egy általános szakértelembónusz van, hanem fajból, osztályból, stb. lehet szerezni ezeket és ha jól tudom +2 általában.

A következő kategória, ami meghatározza a karaktert az a háttér. Egyrészt egy szociális szintet határoz meg az Outsider-től a Upper Class-ig és azon belül lehet egy foglalkozást, ami szintén ad fókuszt a karakternek. Az én esetemben nem dobtuk a hátteret, hanem választottam: Outsider: Radical Focus: Communication (Persuasion)

A karakternek a  Warrior osztályt választottam, ami magas HP-t jelent ( 30 + Constitution + 1d6
: 34), Harci talenteket, valamint fegyverhasználatokat. Pl. az én esetemben így néz ki:

Fegyverhasználat: Brawling, Axes, Bludgeons, Heavy Blades.

Talents:

Two-Hander Style, novice
Weapon and Shield Style novice
Armor Training. novice

A Talent-ek lényegében képzettségek, három fokuk van novice, journeyman és master (mint a M.A.G.U.S.-ban, csak 3 fok ;) ). A legtöbb talent engedélyez valami területet, pl. az alkímia egyre komolyabb cuccok készítését. A harci talent-ek, pedig könnyebbé teszik a harcot az adott területen. Pl. stunt pont kedvezményt biztosítanak, magára a támadásra adnak bónuszt, vagy komolyabb akció kivitelezését teszik lehetővé.

 Még egy kis fegyver és páncélválasztás történt, majd csináltunk egy példaküzdelmet. Először kóstolgattuk egymást, de aztán kb. a 3. körben az orkom szétcsapta a goblint, mert kijött a stunt, vagyis két érték a 3d6-on egyezett. Ilyenkor a stunt kocka értéke stunt pontot ad a karakter számára, amiből eseményeket, extra sebzéseket és más dolgot tud vásárolni a játékos a karakter számára. Egy kvázi kritikus. Én most egy egyszerű megoldást választottam 2*2 pontért +2d6 sebzést vásároltam és az orkom túlvilágra küldte a goblint.
Természetesen számos érdekes húzást lehet venni, gyors újratöltés, leütés, lefegyverezés, fenyegetés, stb.

Az eddigiek alapján mindenképp ajánlom a rendszert. Egyesek szerint ez olyan játék, ami jobban valósítja meg azokat a célokat, amiket a Dnd 5E tűzött ki maga elé. Remélhetőleg még tudok jelentkezni cikkel Fantasy Age témában.

Leggyorsabban itt találod meg: https://www.drivethrurpg.com/product/153066/Fantasy-AGE-Basic-Rulebook?affiliate_id=892561

Üdv,

G

A bejegyzés trackback címe:

https://grungirpg.blog.hu/api/trackback/id/tr5516253520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása