Sziasztok,
Egyik kedves szerepjátékos kolléga megmutatta nekem a Fantasy Age szerepjátékot és alkottunk is egy karaktert. Lássuk milyen!
A Fantasy Age 2015-ben jelenet meg a Green Ronin gondozásában. A Dragon Age(2011) szerepjáték utódjaként és annak egy általános fantasy szerepjáték verziójaként jelentették meg. Nem terjedt el különösebben, a Dnd letarolt előtte mindent és csak a felperzselt föld maradt a többi fantasy szerepjátéknak.
A rendszer hasonló pedig, csak d20 helyett 3d6-ot használ, ezzel az egyenletes eloszlás helyett egy haranggörbét ad a dobások eredményei, ami annak kedvez, hogy az átlag körüli értékek gyakrabban jönnek ki. Némileg ez javítja a próbák becslését. egy +5 támadással rendelkező lény jó eséllyel számíthat arra, hogy egy 12-14 védelemmel rendelkező ellenfelét eltalálja. (pl. Goblin: 14, Bandita: 11)
A főjellemzők 3-18 között mozognak, 9 féle van és a szokásosak: Accuracy, Communication, Constitution, Dexterity, Fighting, Intelligence, Perception, Strength, and Willpower.
3d6-al dobjuk ki, nekem sikerült 4-et is dobni, amit rögtön a távolsági harcra raktam és ezzel meg is pecsételtem a harcosom sorsát. A többi 8 érték a 6-14 sávba került, de mivel 9-től már +1 bónuszt ad így nem volt diszkomfort érzetem. -2 és +4 között mozog a bónuszok tartománya. Ork harcosom faji módosítókkal együtt kapott egy 16-os közelharci értéket, ami +3-at adott és a harcos osztályból kapott fegyverhasználati képességgel együtt meglett a +5 támadás kétkezessel és egykezes+pajzs kombóval. Ahogy írtam ez egy kezdő esetén kellemes, mert könnyen üt meg neki megfelelő nehézségű ellenfeleket.
Fajból kaphat valaki fix dolgokat és van 2 lehetőség amit dobással lehet elérni, így ez is ad egy kis ízt, mert nem lesz pontosan két ugyanolyan karakter, még azonos konfig mellett sem.
Pl. az orc táblázata:
Én konkrétan kidobtam kétszer a +1 Fightinget. Mint az ábra is mutatja nem figyeltünk, de a teszt szempontjából ez most nem annyira lényeges. 7 és 8 lett a dobásaim eredménye. Így 14-ről 16-ra emelkedett az érték, ami biztosította a +3-as értéket a támadáshoz.
Az alap próbák a szokásos módon test result = 3d6 + ability + focus célszám ellenében megy, ez is ismerős lehet d20 rajongóknak. Annyi, hogy az 5E-vel ellentétben itt nem egy általános szakértelembónusz van, hanem fajból, osztályból, stb. lehet szerezni ezeket és ha jól tudom +2 általában.
A következő kategória, ami meghatározza a karaktert az a háttér. Egyrészt egy szociális szintet határoz meg az Outsider-től a Upper Class-ig és azon belül lehet egy foglalkozást, ami szintén ad fókuszt a karakternek. Az én esetemben nem dobtuk a hátteret, hanem választottam: Outsider: Radical Focus: Communication (Persuasion)
A karakternek a Warrior osztályt választottam, ami magas HP-t jelent ( 30 + Constitution + 1d6
: 34), Harci talenteket, valamint fegyverhasználatokat. Pl. az én esetemben így néz ki:
Fegyverhasználat: Brawling, Axes, Bludgeons, Heavy Blades.
Talents:
Two-Hander Style, novice
Weapon and Shield Style novice
Armor Training. novice
A Talent-ek lényegében képzettségek, három fokuk van novice, journeyman és master (mint a M.A.G.U.S.-ban, csak 3 fok ;) ). A legtöbb talent engedélyez valami területet, pl. az alkímia egyre komolyabb cuccok készítését. A harci talent-ek, pedig könnyebbé teszik a harcot az adott területen. Pl. stunt pont kedvezményt biztosítanak, magára a támadásra adnak bónuszt, vagy komolyabb akció kivitelezését teszik lehetővé.
Még egy kis fegyver és páncélválasztás történt, majd csináltunk egy példaküzdelmet. Először kóstolgattuk egymást, de aztán kb. a 3. körben az orkom szétcsapta a goblint, mert kijött a stunt, vagyis két érték a 3d6-on egyezett. Ilyenkor a stunt kocka értéke stunt pontot ad a karakter számára, amiből eseményeket, extra sebzéseket és más dolgot tud vásárolni a játékos a karakter számára. Egy kvázi kritikus. Én most egy egyszerű megoldást választottam 2*2 pontért +2d6 sebzést vásároltam és az orkom túlvilágra küldte a goblint.
Természetesen számos érdekes húzást lehet venni, gyors újratöltés, leütés, lefegyverezés, fenyegetés, stb.
Az eddigiek alapján mindenképp ajánlom a rendszert. Egyesek szerint ez olyan játék, ami jobban valósítja meg azokat a célokat, amiket a Dnd 5E tűzött ki maga elé. Remélhetőleg még tudok jelentkezni cikkel Fantasy Age témában.
Leggyorsabban itt találod meg: https://www.drivethrurpg.com/product/153066/Fantasy-AGE-Basic-Rulebook?affiliate_id=892561
Üdv,
G