Grungi RPG blogja

Ez a blog azért született, hogy megoszthassam véleményemet a világgal a szerepjátékokról. Bemutatók, kiegészítők, kalandok, beszámolók. Esetleg néha elkalandozok hasonló területekre, mint a táblás játékok például.

Friss topikok

DRTRPG

Címkék

5 (5) 5E (1) 5e (2) Age (1) AGE (1) ajánló (2) Alapok (9) Auvron (1) Barcraft (1) Bemutató (10) Bolygó (2) castles (2) chaos (1) Citadell (2) Citadella (1) crusades (2) csatorna (2) cyberpunk (4) D&D (10) D20 (6) d6 (1) D6 (2) Deep (1) Destination (1) dnd (7) dnd 5E (1) dungeons (1) dynamic (1) eberron (1) Elemzés (14) elmélkedés (2) És (1) expanded (1) Expanse (1) Fantasy (2) faust (1) Fénytelen (1) Fighting (1) Five (1) HP (1) ismertető (5) Játék (12) Jumpstart (1) Kaland (7) kampány (2) karakteralkotás (2) Kard (1) kedvcsináló (1) Kék (1) Kém (1) kildar (1) Kit (1) KJK (2) kockák (1) Kockázat (1) Lost (1) Lost Mines of Phandelver tapasztalatok (1) M.A.G.U.S. (2) magas (1) Mágia (1) Mines (2) neurospasta (1) Next (2) of (1) Old School Essentials (1) Ose (1) Osztály (2) patreon (1) Phandelver (2) RED (2) rendszer (5) revised (1) roll20 (2) roll player (1) rpg (21) sárkányok (1) sci-fi (4) setting (1) siege (1) Star (1) Starter Set (3) star wars (1) Star Wars (1) Sunless (2) swords (1) System (1) szerepjáték (15) szinten (1) társasjáték (1) taverna (1) Torches (1) történelem (1) TRPG (2) Tűzhegy (1) twitch (1) ultramodern (1) updated (1) Varázsló (1) vlog (2) Witcher (1) youtube (2) Címkefelhő

Tűzhegy Kulcsai

2012.11.19. 11:33 grungi

Sziasztok,

150px-Warlock_25th.jpg
Első körben épp nem egy RPG témájú cikket írok. Konkrétan a Tűzhegy Varázslója c. könyv. táblás változatáról lenne szó. A könyv volt a nyitódarabja a Ian Livingstone és Steve Jackson fémjelezte sorozatnak a fighting fantasy lapozgatós könyvekből. Ami 1982-ben jelent meg és akkoriban sikert aratott, Magyarországra is eljutott a rendszerváltás környékén. A táblás változatot Steve Jackson 1986-ban adta ki a Games Workshop keretein belül. Ennek sikereiről nem tudok sokat, de amikor megtudtam, hogy létezik rögtön beszereztem egyet és kipróbáltam.

A játék mechanizmusa hasonló a könyvéhez, egyetlen komoly változtatás van, az pedig a varázsló kincsesládájának kulcsa. Ez az ami miatt kissé bonyolult lett a játék és talán ezért nem terjedt el annyira. Másik oldalról viszont növeli a feszültséget a játékosok között és izgalmas helyzeteket teremt. A játékban van 9 számozott kulcskártya, ezek közül random el kell helyezni 3-at a kincsesládához ami a legvégén a célban található. A többit szét kell osztani a játékosok között. Mindenkinek jut 1 v. 2 kártya, ha akad felesleg azt a leggyengébb karakterhez kell rendelni. Nos a cél, hogy végigverekedjük magunkat a labirintuson, legyőzve számtalan szörnyet, begyűjtve  tárgyakat, köztük kulcscsomókat, álkulcsokat és megfejteni a zár kombinációját, miután leöltük a sárkányt és a gonosz varázslót. Közben csapdák és érdekes npc-k várnak ránk akik vagy segítenek, vagy keresztbe tesznek nekünk, ez a mi döntéseinken is múlik. A kombinációt úgy tudhatjuk meg, hogy ha 1-est dobunk a kockával a lépéskor kihívhatjuk a többi játékost egy információcserére. Bemondunk egy számot (Jó esetben olyat amilyen kulcs nincs nálunk.) és mindenki köteles berakni egy kulcskártyát középre. Természetesen csak egy lehet igazi, a többiek olyat raknak be ami üres. Csak az a játékos nézheti meg aki kezdeményezte a cserét. Így tudomást szerezhet a helyes kombinációról. Ha mindenki üreset adott be, az azt jelenti, hogy a kérdéses szám a zárban van a kincsesládában. Ha talál számot, az azt jelenti, hogy rossz kódot mondott be. Több ilyen infócserével kideríthető az eredmény. Persze ez még kevés, meg kell találni a helyes kulcscsomót is, ha nincs meg akkor helyettesíthetjük a meglévő kulcscsomókon a helytelen számokat álkulccsal.

warlock_tabletop.jpg

Alapvetően jó a játék, főleg, ha a játékosok intrikálnak egymás ellen, ugyanis ha valaki megszerez egy létfontosságú tárgyat akkor azt el lehet lopni, rabolni stb. tőle. Van egy két tápos tárgy, mint az elf csizma ami 2 kockát biztosít a mozgáshoz, vagy a küklopsz szeme ami megöli azonnal a varázslót. A csaták izgalmasak, van egy-két érdekes hely, pl. a folyó, ahol több módon lehet átkelni mint a könyvben és az NPC-k is szinesítik a játékot, mint pl.a tolvaj, vagy a szerencsejátékos. Egyszeri kipróbálásra, esetleg egy hosszú téli estére ajánlott.


Üdv,

Grungi

A bejegyzés trackback címe:

https://grungirpg.blog.hu/api/trackback/id/tr284914287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása