Grungi RPG blogja

Ez a blog azért született, hogy megoszthassam véleményemet a világgal a szerepjátékokról. Bemutatók, kiegészítők, kalandok, beszámolók. Esetleg néha elkalandozok hasonló területekre, mint a táblás játékok például.

Friss topikok

Címkék

5 (5) 5E (1) 5e (3) Age (1) AGE (1) ajánló (2) Alapok (10) Auvron (1) Barcraft (1) Bemutató (12) beszámoló (1) Bolygó (2) Castle (1) castles (3) chaos (1) Citadell (2) Citadella (1) crusades (3) csatorna (2) cyberpunk (4) D&D (11) D20 (6) d6 (1) D6 (2) Deep (1) Destination (1) dnd (8) dnd 5E (1) drivethru (1) dungeons (1) dynamic (1) eberron (1) Elemzés (16) elmélkedés (3) És (1) expanded (1) Expanse (1) Falkenstein (1) Fantasy (4) faust (1) Fénytelen (1) Fighting (1) Five (1) HP (1) ismertető (6) Játék (12) Jumpstart (1) kaland (1) Kaland (8) kampány (2) karakteralkotás (2) Kard (1) kedvcsináló (1) Kék (1) Kém (1) kildar (1) Kit (1) KJK (2) kockák (1) Kockázat (1) Lost (1) Lost Mines of Phandelver tapasztalatok (1) M.A.G.U.S. (2) magas (1) Mágia (1) Mines (2) neurospasta (1) Next (2) of (1) Old School Essentials (1) Ose (1) Osztály (2) patreon (1) Phandelver (2) RED (2) rendszer (6) revised (1) roll20 (2) roll player (1) rpg (22) sárkányok (1) sci-fi (4) setting (1) siege (1) Star (1) Starter Set (3) Star Wars (1) star wars (1) Sunless (2) swords (1) System (1) szerepjáték (15) szinten (1) társasjáték (1) taverna (1) Torches (1) történelem (2) TRPG (3) Tűzhegy (1) twitch (1) ultramodern (1) updated (1) Varázsló (1) vlog (2) Witcher (1) youtube (2) Címkefelhő

The Undying War - Castles & Crusades modul 1. rész

2024.08.01. 22:46 grungi

Sziasztok!

A The Undying War 2023-ban megjelent kalandgyűjtemény, amit a Trollord Games adott ki. A terjedelme 356 oldal és 13. szintig lehet eljutni a fejlődésben ha végigjátszátok 13 (A0-A12) kalandon keresztül Aihrde világában. Az előszó azt igéri számunkra, hogy sokféle tájon, dungeon-ön keresztül vezet a történet egészen a pokol kapujáig. Én egy pdf verzió alapján írom a cikket, amit a kiadó biztosított számomra. Lássuk mit ad számunkra a könyv.

Ezt a cikket elsősorban mesélőknek ajánlom.

undying.jpg

Innentől spoileres az írás!

A kaland háttere a mitikus múlt mélyéről indul, ahol egy Unklar nevű gonosz istenség uralkodott. Bukása után sok követője szétszóródott a világban, az egyik Coburg a hallhatatlan, aki a kaland kezdetekor elveszett szerelmét keresteti szolgáival és háborúra készül, hogy visszaszerezze a nőt egy őrült lovag fogságából. Ebben a helyzetben kerülnek képbe a játékos karakterek és belefutnak Coburg csatlósaiba, akikkel konfliktusba kerülhetnek és tudtukon kívül belesodródhatnak az eseményekbe.

A bevezetőben még sok infót találhatunk a kapcsolódó legendákról, Coburg-ről, a szerelméről Lady Garun-ról és a területről, ahol a kaland játszódik. Valamint kapunk egy varázstárgyat is, aminek segítségével a mesélő bevonhatja a játékos karaktereket az események sűrűjébe és négy darabban található meg különböző helyeken, amelyek különböző kalandok helyszínei. Ügyesen összefoglalják a fontos információkat. Sőt kapunk egy térképet, amin bejelölték a kalandokhoz kapcsolódó helyeket.

knight.JPG

A0 Rising Knight

Az első kaland egy bevezető rész, ahol a karakterek szembesülhetnek Gritznak-al egy gnoll vezérrel a Drunberry folyó vidékén. Mindjárt egy döntés elé állnak, hogy ellenség vagy barátként kezelik a lényt? Malforten faluban kezdődik a történet, ahol információt szerezhetnek a kalandorok Gritznak tevékenységéről és hollétéről, ha esetleg szeretnének vele kapcsolatba lépni, vagy esetleg leszámolni.

Komoly kapcsolati hálót és leírásokat kapunk, Számos pletyka segíti vagy nehezíti a nyomozást. Végül ha megszerzik a szükséges információkat, akkor megközelíthetik a szekta templomát, ahol a gnoll székel és kedvük szerint cselekedhetnek.

a1_br.JPG

A1 Assault on Blacktooth Ridge

A templomban újabb nyomokra lelhetnek, ami tovább viszi a kalandot egy újabb állomásra. Ez Botkinberg városába vezeti a kalandorokat, ahol egy viszály kellős közepébe kerülhet a csapat, amely egy ellenséges goblin csapat segítségével zajlik és lehetőséget kap megtalálni a korábban említett varázstárgy első darabját, továbbá egy goblintámadás is fenyegeti a területet. szóval itt is akad feladat, ami ide vonzza a kalandozókat a szokásos kincs-akció-hatalom hármason túl.

Ahogy az előző kalandnál már láthattuk itt is kapunk egy nagyon részletes település leírást NPC-kel, tempolomokkal, erőddel, kalandozókat kiszolgáló egységekkel, stb. A barátságos oldalt félszerzetek kolóniája erősíti. Valamint az erdőségek lakja egy fey kultúra, akik inkább szinesítik a környezetet, mint alakítják az eseményeket, ugyanakkor úgy tekintenek a területre, mint gazdák, akik megengedik más népeknek az ott lakást.

 Tartozik egy vadon is a kaland helyszínéhez egy fennsík keletre és egy erdő délkeletre. Itt komoly veszélyek várják a kalandozókat,  Kruggle az ogre menedéke az egyik ilyen pont, aki ellenséges tevékenységet folytat az emberek ellen, ezért lehetőség nyílik a levadászására. Van még különleges kút, troll által uralt híd, stb.

Ha a csapat legyőzi Kruggle-t, és megtalálja a nála lévő térképet, akkor eljuthat Vargolg komplexumhoz, ami egy régi raktára volt egy ősi hadseregnek. Itt találhatják meg a legendás varázstárgy egy darabját más kincsek mellett.

Dungurd kriptája is az étlapon van, de ajánlott csak desszertként tálalni, mert a többi részhez képest magasabb szinten esélyes feltörni és meglehetősen halálos a kaland írója szerint.

Akad még néhány különleges hely, ahol alkalom nyílik kincseket rabolni vagy szövetségeseket menteni.

a2_sh.JPG

 A2 Slag Heap

Botkinbergtől délre fekszik a rablók mocskos fészke, a Slag Heap. Egykor a bukott Unklar csatlósainak búvóhelye volt, de ma már alig több, mint egy salakból és mocsokból álló romhalmaz. Viszont a szóbeszéd szerint itt rejtőzik a keresett legendás varázstárgy egy újabb darabja. (Valójában a következő kaland helyszínén.) 3-5 lvl2-3 erősségű karaktereknek ajánlott a kaland.

Egy hatalmas boszorkány úrnő terve bontakozik ki a háttérben, ugyanakkor a karakterek számára több belépőt is felajánl a kaland. Például: Vérdíjat ajánlanak fel egy hírhedt bandita kézre kerítéséért, aki a térséget dúlja. Sok parasztot elhajtanak rabszolgának, esetleg ennek nézhet utána a csapat. Pletykák az úrnőről, a közeli helyekről. Vagy akár az előző kaland folyományaként korábbi NPC-k által adott infók alapján.

Maga a kaland Dreddstun és Gripsheim közötti úton, valamint a közeli vadonban játszódik, ezek fontos helyeiről (köztük egy ősi csatatér) és az ide tartozó karakterekről (jó és rosszfiúkról egyaránt) kapunk részletes leírást. Slag Heap nem egyetlen helyszín, hanem több helyből (7 pontból) álló terület erdőségekkel körülvéve. Ez egy gnóm település volt, de manapság orkok szállták meg és uralják. Miután kipucolták őket lehetőségük lesz tovább haladni a következő kaland felé.

a3_wc.JPG

A3 Wicked Cauldron

Egy régi zikkurat romjain a boszorkánykirálynő telepedett le. A csatlósai mindenütt ott vannak a Botkinberg és a szomszédos Ludensheim város körüli vadonban. De a sok emeletes toronyban, a rejtekhelyen ennél több van, mert talán magasabb célt szolgál? Szintén 3-5, de lvl3-4 karakerek számára készült kaland.

Ahogy eddig megszokhattuk itt is többféle belépő lehetséges. Mindjárt itt van egy mágikus tükör, amit az előző kalandban találhatunk meg és ennek segítségével megtalálhatjuk a tornyot. Slag Heap orkjai fecseghetnek erről a helyről értékes infókat. Vagy akár banditák, szökött rabszolgáktól is kaphatnak olyan jellegű információkat, ami arra sarkallhatja a csapatot, hogy felkeresik ezt az izgalmas helyszínt kincsek, vagy a gonosz legyőzése céljából.

Ez a helyszín északabbra található az előzőtől és kicsit keletebbre az eggyel korábbitól. Egyelőre nagyjából ugyanabban a régióban tevékenykedik a csapat, ha a kampányt követi.

Az épület környékén számos veszély található, pl. pókok fészke és természetesen véletlen találkozásból is akad pár, amik közül itt portyázó csatlósok is jöhetnek. A torony egy eddiginél sokkal nagyobb dungeon, 7 egyre nagyobb és nehezebb kihívást nyújtó szinttel (75+ helyszín) a végén a boszorkány úrnővel, aki bár erősebb a karaktereknél, de nem ez adja az igazi kihívást, hanem, hogy uralja a környezetét és a csatlósait, valamint egyéb komolyabb varázstárgyat is birtokol, amivel alá tud fűteni az ellenfeleinek.

Közben alkalom nyílik, hogy egy újabb darabot begyűjtsenek a karakterek az ereklye részeiből és közelebb jussanak a végső megoldáshoz.

a4_uotfa.JPG

A4 Usurpers of the Fell Axe

Botkinberg és Ludensheim városai között kisebb kereskedelmi háború bontakozik ki. A karaktereken múlik, hogy eligazodnak-e a palota intrikáinak és a kereskedők kapzsiságának zavaros vizein? A kaland emeli a tétet, itt már  4-5 szintű hősökre lesz szükség és többet vár el szimpla elhagyott helyek kitakarításánál.

Egy elátkozott tárgy körül forog a történet, amit Unklar hívei adtak Ludensheim bárójának és ezzel elindítva egy viszályt, aminek célja, hogy átvegyék az irányítást a városban.

Itt is kapunk pár belépő ötletet. Például helyi gazdasági erők behívják a karaktereket, hogy intézzék el a város gonosz urát, mert kedvezőtlenül politizál velük szemben. Aztán lehetséges kiinduló pont egy helyi monopólium körül. Majd ott a legkézenfekvőbb lehetőség, hogy átutazóban belefutnak és konfliktusba kerülnek a gonosz szektával.

A város leírásával alapozza meg a történetet a kaland, ahol kibontakozik a konfliktus és megismerhetik a feleket és eldönthetik, hogy ki mellé állnak. Fő cél lehet, hogy bejutnak az erősségbe és a város alatti kazamatarendszerbe, hogy kifüstöljék a szektát és megakadályozzák a hatalomátvételt. Itt több lehetséges kimenetel is lehet és szerteágazó történetszál tud kibontakozni. Ezzel talán a legérdekesebb modul eddig a gyűjteményben. Erről számos npc és közöttük húzódó ellentét gondoskodik.

a5_tsh.JPG

A5 The Shattered Horn

Az északról érkező fosztogatók az összes folyóvölgyet sanyargatják. Szervezetten és céltudatosan mozognak, és a Festung Akt felújított várából, az ősi gonosz istenek régi erődítményéből indulnak. Ez az eljövendő események előjele? A kihívás szint 5-8-ig terjed és a végre összeállhat a rég óhajtott mitikus varázstárgy, ami aztán az egész kampányt lezáró események kulcsa lehet.

Festung Akt jóval északabbra a folyó mentén található és a terület korábbi urai építették, de most ezt is megszállta egy gonosz hatalom. Itt egy kicsit kevésbé fantáziadúsabb ötleteket olvashatunk a csatlakozáshoz. Pár pletyka esetleg véletlenül erre vetődő parti gyújthatja be a szikrát, ami a kalandot belobbantja.

A vár természetesen szintén egy mély dungeon 30-40 helyszínnel és a föld alá vezet egyre komolyabb akciókkal. Elrejtették benne az újabb ereklye alkatrészt. Ha ezzel is végeznek, akkor a mesélő feladata, hogy az A6 kaland felé terelje a karaktereket (feltéve ha van rá igény), mert itt nem deklaráltak kapcsolatot a két történet között. Ezt kicsit furcsálom.

Összegzés a felénél.

Eddig az összkép egész jó. Alapvetően ez egy klasszikus kampány és a nyomozós részek mindig valamilyen akciódús dungeon-be torkollnak, de ez rendben van. Egyrészt a C&C is ezt a vonalat képviseli, ugyanakkor látszik, hogy ki akarnak törni a műfaj által meghatározott keretekből, ami dicséretes és ezzel változatos, érdekes kihívásokat biztosító kalandokat lehet játszani vele. Eddigi tapasztalatom a C&C kalandokkal, hogy annak ellenére, hogy story heavy kiválóan lehet hasznosítani más célokra is, mint amit előír, vagyis könnyen módosítható. Alig várom, hogy folytassam a bemutatót.

Ha esetleg 5E formában érdekel itt megveheted.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://grungirpg.blog.hu/api/trackback/id/tr1818445673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spartacus7 2024.09.03. 21:25:56

Jó kis modulnak ígérkezik.

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2024.09.03. 21:27:48

@Spartacus7: Igen, rengeteg izgalmas momentuma van és kalandról-kalandra nő a tét.
süti beállítások módosítása