Végre beindul ez a blog is. Első körben az új DnD a Next karakterlakotását veszem górcső alá. Mivel még béta állapotban van ezért még sok minden változhat. Én most a jelenlegi 2012.12.17.-es állapot szerint írom az elemzést. Ami nem változott jelentősen a többi kiadáshoz képest azt csak tőmondatban említem meg.
Főjellemzők kidobása a most már klasszikusnak mondható 4D6-legkisebb módszerrel tehetjük meg esetleg pontelosztással vagy fix értékekkel dolgozunk: 15,14,13,12,10,8.
A pontelosztás így működik : Minden érték 8-ról indul és 27 pontot oszthat el a játékos súlyozva 9-es érték 1 pont, 10-es 2, stb. 14-től felfele már kettesével megy, hogy ne lehessen sok kiemelkedő értéket összegründolni.
Fajok: Szokásos: Ember,Törpe,Elf,Félszerzet. Fajok birtokolhatnak trait-eket, amik lehetnek főjellemző módosítók, vagy képességek. Sejtésem szerint nem lesz sokkal több az alapkönyveben. Ősi DnD hagyomány, hogy a PHB nem ad többet ennél. Tessék megvenni a többi könyvet is. :)
Osztályok: Alap osztályok: Fighter,Rouge,Cleric,Wizard és bejött legutóbb a Monk. Itt is érvényesül a minimalizmus. Playtest céljából tökéletes szerintem. A backgroundok így is annyira kitágítják a lehetőségeket, hogy nincs is nagyon szükség többre. De pl. a varázslók választhatnak iskolát, szóval alapból tartalmaz a rendszer egy hagyományos, egy amolyan elementalista és egy illuzionista varázslóiskolát.
Karakterek felvehetnek háttereket és specialitásokat, melyek további képességeket adnak és részletezik a karakteret. Ezek opcionálisak. Ezen kívül a skilleket is tanulhat a karakter, ezek jöhetnek az osztályból és a háttérből. A háttér inkább a korábbi életéből felszedett tudást szimbolizálja a specialitás pedig azt ahogyan a karakter dolgozik. Pl. lehet nemes (Noble) a hátterünk és mondjuk ehhez passzolóan Védelmező (Defender) a specünk.
A folyamat:
Főjellemzők kiosztása.
Harci értékek:
HP: (Harcos D10, Pap,Monk: D8, Tolvaj, Varázsló: D6)+Const bónusz
AC: Nem változott 10+Dex bónusz. Pajzs és Páncélok adódnak rá.
Kezdeményezés: Dex bónusz+kasztból és egyéb előnyből járó pont.
Attack: Class mod+STR (v. DEX)
Pl: 1-20 szinteken a Fighter 1-5, de pl. a Wizard nem kap semmit, csak az erejére, vagy az ügyességére hagyatkozhat..
Szóval ezen a téren csökkent a különbség a kasztok között, de a szörnyek se rendelkeznek túl nagy AC-val, így a harcosok még így is előnyben vannak ezen a téren. Persze kell is, hiszen a varázslók gondolom ebben a kiadásban is nehéztüzérségként funkcionálnak magas szinten.
Spellcasting Bonus: Itt fordított a helyzet. Csak varázshasználóknak van. A Varázslónak 1-5 1-20 szinteken, a papnak is 1-5.
Aztán felszerelés, leírás, jellem (beállítottság), stb. sallangok amik egyedivé tesznek egy karaktert.
Ennyi röviden a karakteralkotás folyamata. Legközelebb a kasztokról lesz szó és azok összehasonlítása. Aztán a hátterek, specialitások, skillek, feat-ek lesznek kivesézve sorban.