Grungi RPG blogja

Ez a blog azért született, hogy megoszthassam véleményemet a világgal a szerepjátékokról. Bemutatók, kiegészítők, kalandok, beszámolók. Esetleg néha elkalandozok hasonló területekre, mint a táblás játékok például.

Friss topikok

DRTRPG

Címkék

5 (5) 5E (1) 5e (2) Age (1) AGE (1) ajánló (2) Alapok (9) Auvron (1) Barcraft (1) Bemutató (10) Bolygó (2) castles (2) chaos (1) Citadell (2) Citadella (1) crusades (2) csatorna (2) cyberpunk (4) D&D (10) D20 (6) d6 (1) D6 (2) Deep (1) Destination (1) dnd (7) dnd 5E (1) dungeons (1) dynamic (1) eberron (1) Elemzés (14) elmélkedés (2) És (1) expanded (1) Expanse (1) Fantasy (2) faust (1) Fénytelen (1) Fighting (1) Five (1) HP (1) ismertető (5) Játék (12) Jumpstart (1) Kaland (7) kampány (2) karakteralkotás (2) Kard (1) kedvcsináló (1) Kék (1) Kém (1) kildar (1) Kit (1) KJK (2) kockák (1) Kockázat (1) Lost (1) Lost Mines of Phandelver tapasztalatok (1) M.A.G.U.S. (2) magas (1) Mágia (1) Mines (2) neurospasta (1) Next (2) of (1) Old School Essentials (1) Ose (1) Osztály (2) patreon (1) Phandelver (2) RED (2) rendszer (5) revised (1) roll20 (2) roll player (1) rpg (21) sárkányok (1) sci-fi (4) setting (1) siege (1) Star (1) Starter Set (3) star wars (1) Star Wars (1) Sunless (2) swords (1) System (1) szerepjáték (15) szinten (1) társasjáték (1) taverna (1) Torches (1) történelem (1) TRPG (2) Tűzhegy (1) twitch (1) ultramodern (1) updated (1) Varázsló (1) vlog (2) Witcher (1) youtube (2) Címkefelhő

DnD Next elemzés 1. rész - Alapok

2013.01.04. 20:12 grungi

Végre beindul ez a blog is. Első körben az új DnD a Next karakterlakotását veszem górcső alá. Mivel még béta állapotban van ezért még sok minden változhat. Én most a jelenlegi 2012.12.17.-es állapot szerint írom az elemzést. Ami nem változott jelentősen a többi kiadáshoz képest azt csak tőmondatban említem meg.
next1.jpg
Főjellemzők kidobása a most már klasszikusnak mondható 4D6-legkisebb módszerrel tehetjük meg esetleg pontelosztással vagy fix értékekkel dolgozunk: 15,14,13,12,10,8.
A pontelosztás így működik : Minden érték 8-ról indul és 27 pontot oszthat el a játékos súlyozva 9-es érték 1 pont, 10-es 2, stb. 14-től felfele már kettesével megy, hogy ne lehessen sok kiemelkedő értéket összegründolni.
Fajok: Szokásos: Ember,Törpe,Elf,Félszerzet. Fajok birtokolhatnak trait-eket, amik lehetnek főjellemző módosítók, vagy képességek. Sejtésem szerint nem lesz sokkal több az alapkönyveben. Ősi DnD hagyomány, hogy a PHB nem ad többet ennél. Tessék megvenni a többi könyvet is. :)
Osztályok: Alap osztályok: Fighter,Rouge,Cleric,Wizard és bejött legutóbb a Monk. Itt is érvényesül a minimalizmus. Playtest céljából tökéletes szerintem. A backgroundok így is annyira kitágítják a lehetőségeket, hogy nincs is nagyon szükség többre. De pl. a varázslók választhatnak iskolát, szóval alapból tartalmaz a rendszer egy hagyományos, egy amolyan elementalista és egy illuzionista varázslóiskolát.
Karakterek felvehetnek háttereket és specialitásokat, melyek további képességeket adnak és részletezik a karakteret. Ezek opcionálisak. Ezen kívül a skilleket is tanulhat a karakter, ezek jöhetnek az osztályból és a háttérből. A háttér inkább a korábbi életéből felszedett tudást szimbolizálja a specialitás pedig azt ahogyan a karakter dolgozik. Pl. lehet nemes (Noble) a hátterünk és mondjuk ehhez passzolóan Védelmező (Defender) a specünk.
next3.gif
A folyamat:
Főjellemzők kiosztása.
Harci értékek:
HP: (Harcos D10, Pap,Monk: D8, Tolvaj, Varázsló: D6)+Const bónusz
AC: Nem változott 10+Dex bónusz. Pajzs és Páncélok adódnak rá.
Kezdeményezés: Dex bónusz+kasztból és egyéb előnyből járó pont.
Attack: Class mod+STR (v. DEX)
Pl: 1-20 szinteken a Fighter 1-5, de pl. a Wizard nem kap semmit, csak az erejére, vagy az ügyességére hagyatkozhat..
Szóval ezen a téren csökkent a különbség a kasztok között, de a szörnyek se rendelkeznek túl nagy AC-val, így a harcosok még így is előnyben vannak ezen a téren. Persze kell is, hiszen a varázslók gondolom ebben a kiadásban is nehéztüzérségként funkcionálnak magas szinten.
Spellcasting Bonus: Itt fordított a helyzet. Csak varázshasználóknak van. A Varázslónak 1-5 1-20 szinteken, a papnak is 1-5.
Aztán felszerelés, leírás, jellem (beállítottság), stb. sallangok amik egyedivé tesznek egy karaktert.
Ennyi röviden a karakteralkotás folyamata. Legközelebb a kasztokról lesz szó és azok összehasonlítása. Aztán a hátterek, specialitások, skillek, feat-ek lesznek kivesézve sorban.
DNDNext.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://grungirpg.blog.hu/api/trackback/id/tr724996615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2013.02.01. 15:00:54

@Pisti, az aragorn: Én is. :) Szerintem a hétvégén megírom, de nem ígérek semmit.
süti beállítások módosítása