Grungi RPG blogja

Ez a blog azért született, hogy megoszthassam véleményemet a világgal a szerepjátékokról. Bemutatók, kiegészítők, kalandok, beszámolók. Esetleg néha elkalandozok hasonló területekre, mint a táblás játékok például.

Friss topikok

Címkék

5 (5) 5e (3) 5E (1) AGE (1) Age (1) ajánló (2) Alapok (10) Auvron (1) Barcraft (1) Bemutató (13) beszámoló (1) Bolygó (2) Castle (1) castles (3) chaos (1) Citadell (2) Citadella (1) crusades (3) csatorna (2) cyberpunk (4) D&D (11) D20 (6) d6 (1) D6 (2) Deep (1) Destination (1) dnd (8) dnd 5E (1) drivethru (1) dungeons (1) dynamic (1) eberron (1) Elemzés (16) elmélkedés (3) És (1) expanded (1) Expanse (1) Falkenstein (1) Fantasy (4) faust (1) Fénytelen (1) Fighting (1) Five (1) Heimurinn (1) HP (1) ismertető (7) Játék (12) Jumpstart (1) kaland (1) Kaland (8) kampány (2) karakteralkotás (2) Kard (1) kedvcsináló (1) Kék (1) Kém (1) kildar (1) Kit (1) KJK (2) kockák (1) Kockázat (1) Lost (1) Lost Mines of Phandelver tapasztalatok (1) M.A.G.U.S. (2) magas (1) Mágia (1) Mines (2) neurospasta (1) Next (2) of (1) Old School Essentials (1) Ose (1) Osztály (2) patreon (1) Phandelver (2) RED (2) rendszer (7) revised (1) roll20 (2) roll player (1) rpg (23) sárkányok (1) sci-fi (4) setting (1) siege (1) Star (1) Starter Set (3) star wars (1) Star Wars (1) Sunless (2) swords (1) System (1) szerepjáték (16) szinten (1) társasjáték (1) taverna (1) Torches (1) történelem (2) TRPG (3) Tűzhegy (1) twitch (1) ultramodern (1) updated (1) Varázsló (1) vlog (2) Witcher (1) youtube (2) Címkefelhő

Cyberpunk RED - Bemutató

2020.11.14. 17:08 grungi

Sziasztok,

 Elérkezett végre a nap. Megjött a CP RED és neki is álltam megvizsgálni, hogy milyen lett. Az alapok többségében megegyeznek a Jumpstart Kit-el, így azt már nem kell részletezni, az elemzését itt találjátok. Természetesen finomítások, apróbb változtatások történtek tavaly óta.

"Can you feel it
Can you touch it
Get ready cause here we go
Can you feel it
Can you touch it
Get ready cause here we go
My soul inserted with vital force
Won't spare what I'm hunting for
It's the animal in my blood
Wouldn't stop it even if I could
"

 wxtldvxa.jpegArtist: Eve Ventrue

Tartalom

A könyv a következő főbb témákat tárgyalja: Van benne egy Never fade Away c. novella, ami már egyből egy komoly dícséretet érdemel, mielőtt elolvastam volna, de elsősorban azért mert elég nagy hiány van CP háttérirodalomból. Következik egy általános rpg magyarázat View from the Edge címmel. Ezek után már rátér a karakteralkotásra, alapértékek, beültetések, stb. Majd egy kis Cyberpunk történelmi továbbképzés jön, hogy képbe kerüljünk azokkal az eseményekkel kapcsolatban, amelyek a CP 2020 idősíkja után történtek (The Fall of the Towers). A következő rész a rendszer működését tárgyalja (Getting it Done), amit a szokásos harcrendszer követ, mostani hangzatos címe: Friday Night Firefight. Kötelező Netrunning rész ezúttal egyszerűbbnek igérkezik. Önálló fejezetet kapott a Trauma Team. Ezek után még találunk pár fejezetet a RED jelenét és hátterét ismertető részekben, mindennapi élet taglalásával, felszereléslistával, klasszikus újsághírekkel. Utóbbiak a 2020-ban is jól működött kalandötletként.

Karakteralkotás

A könyv átnézése után rögtön belevetettem magam az alkotásba, ahogy a Jumpstart cikkben említettem a rendszer 3 szintű karakterkészítést biztosít. Ebből természetesen a legösszetettebbet néztem, a Complete Package-et.

Első körben ki kellett dobni az életutadat ami a Tales From the Street néven fut, ami a 2020-al ellentétben csak címszavakat ad és nincs benne egy kronológikus rész. A random táblázatokból megtudhatod, hogy kik voltak a szüleid?, mi történt velük?, kik a testvéreid? mi a fontos számodra?, vannak-e ellenségeid?, mivel foglalkoztál eddig?, stb. Utóbbi szerepspecifikus. A használata egy kicsit körülményes, kevésbé fontos szereplőknél ellenjavalt, de játékos karakterek mindenképp menjenek rajta végig és érdemes néha felülbírálni a dobás eredményét, mert néha ellentmondásos eredményeket ad. Ugyanakkor izgalmas tud lenni ha rábízod a karaktered sorsát a kockára és ha nincs egy szigorú elképzelésed a karakterről, akkor egy jó alapot ad. Ráadásul nem kötelező mindenhol dobni, nyugodtan válaszd ki a neked tetsző eredményt, ha azt jobbnak itéled a véletlenszerűnél.

Nekem pl. egy rakodó, vagyis egy raktáros jött ki, aki gyerekkorában biztonságos céges zónában nőtt fel, de bandában él most, a szülei már nincsenek, de fontos neki a hatalom és az irányítás, értékes számára neki a egy barát, de nincsenek barátai egy másik táblázat alapján, valamint ázsiai és az ottani popzenei divatot követi. Illetve több más dolog is kijött. Némileg még kell csiszolni, egy-két értéket lehet újra kellene dobni, vagy választani mást helyette.

Miután ez megvolt, haladtunk is tovább a számszerű statisztikák felé. Fitted for the Future? 10 főjellemző van, ahogy korábban tárgyaltuk és 50,62,70,75 és 80 pontos összegből válogathatunk. A 62-t választottam, mert ez a default kindulópont. Egy nomád karaktert fogunk megalkotni, de nem olyat, aki hagyományosan a járművek specialistája, hanem inkább a harcban jeleskedik. A fő képessége a Moto, ezt minden kezdő karakter 4. szinten kap meg és a járművek beszerzésében és fejlesztésében segíti a karaktert. A fizikai képességei magasak lettek a többi kevésbé: Int 4 Tech 4 Emp 4 Cool 4 Wil 6 Luck 8 Dex 8 Body 8 Ref 8 Move 8.

Majd néhány másodlagos jellemző (pl. HP, Humanity) meghatározása következett, amelyek ismertek a korábbi kiadásból is. Végül felszerelés és a beültetések megvásárlása következett. Az életmódod egy majdnem hajléktalan konténerlakó szintjén indul, de pl. egy Exec kap lakhatást, egy Nomád a moto képességének közönhetően rendelkezik mobil lakással és a többiek is növelhetik a megélhetésüket havidíjért.

Alapvetően a karakter számszerű értékeinek meghatározása gyors, viszont a lifepath időigényes és a végén a felszerelés és cyberware válogatás vehet el még több időt.

4eqrpbtw.jpegArtist: Anselm Zielonka

Pár szó még a választható szerepekről és a fő képességükről (Role Ability): Rockerboy: A cyberpunk világ lázadója, aki a rajongói segítségével tudja befolyásolni a történéseket. Képessége a Charismatic Impact, ami segítségével a követőit tudja rávenni, hogy segítsenek neki és a zenei karrierjét, megélhetését is segíti.  Solo: Ez a karaktertípus a jó öreg felbérelhető izom, az ő képessége a Combat Awerness, aminek segítségével mindenféle harci mutatókat tud javítani, megnövel kezdeményezés, sebzés, támadás, stb. Netrunner: A digitális bűnözés nagymestere a hacker. Képessége: Interface. Ez a képesség határozza meg a Netrunner virtuális akcióinak számát. Tech: A szerelés és a technika építésének specialistája. Képesség: Maker. A szintje hozzáadódik a szerelés/építés akciókhoz. Medtech: A gyógyítás és az egészségügy más területein tevékenykedik. Fő képessége a Medicine, mely segíti a szakmájában és specializációkat lehet vásárolni a segítségével a különböző területeken. Media: A tömegtájékoztatás fenegyerekei, akik a Credibility képességgel próbálnak infót, pletykákat és közönséget szerezni. Az Exec pedig a céges világ rabszolgálja, aki a Teamwork képességét használva növeli a hatékonyságot és irányítja az embereit. Lawman: a rend szolgája, aki Backup képesség segítségével tud segítséget hívni, ha megszorul. Fixer: Továbbra is ő az utca kereskedője, a ritka cuccok beszerzője. Operator képessége segít felhajtani a legjobb dolgokat. Végül a Nomad, aki a Moto segítségével szerzi be és upgrade-eli a járműveket.

A harcrendszer

Én azon a véleményen vagyok, hogy a Cyberpunk szerepjáték harcrendszere nem igényel komolyabb reformot, de azért nem árt, ha kicsit igazítják a mai korszellemhez, ha azt szeretnék, hogy népszerű és a mai igényeknek megfelelő legyen. Vagyis legyen egyszerű és gyors. Előzetesben annyi, hogy igyekeztek ebbe az irányba mozdulni.

A divatos irányzat szerint van egy hagyományos kezdeményezésünk, REF+D10, majd ennek sorrendjében a karakterek elkölthetik a MOVE+Action erőforrását. A körönkénti mozgás a MOVE tulajdonság kétszerese. A könyv szépen leírja, hogy milyen dolgokat tekint Action-nek. A fegyveres támadástól a járműves akcióig. Ezek követik a korábbi CP és más hasonló modern szerepjátékok eszköztárát. Lehetőségünk van karakterünkkel fegyvert tárazni, sebesültet stabilizálni, járműveket kezelni, rohanni, célzott lövést leadni, elkapni valakit, fojtogatni, stb. 

rtg-cpred-catburglar-artistadrianmarc.jpgArtist: Adrian Marc 

A távolsági harc a legkritikusabb rész, itt történt komolyabb egyszerüsítés. Mind a Jumpstart Kit-hez és a 2020-hoz képest. Nincs rövid sorozat, ill. úgy van, hogy mindenképpen 10 lőszert kell elkölteni egy sorozatra és SMG esetén max 3, Assault Weapon esetén pedig max 4 számít a találatnál. A célba érő lövedékek számát a támadó dobása és a védekező érték különbsége határozza meg. Érzésre ezek a maximumok elérése egy képzett karakter számára nem jelent gondot. Az alap célszámok 13 és 30 között szóródnak, érdekesség, hogy egyes fegyvertípusok különböző távokon hatékonyak. Sorozatlövő fegyverek inkább középtávon erősek, mesterlövész puskák meg hosszútávon. Egyébként korlátozottan van lehetőség kitérni, ilyenkor ellendobás történik, nem célszám ellen kell dobni. Egy kezdő karakter is indulhat 14-es Autofire képzettésggel, ami a sorozatlövéshez kell, ami könnyen eltalálja a 15-20 közötti CSZ-ek többségét és ha még cyberware is segíti, akkor nincs kegyelem.

A sorozatlövésnél a fegyver nem a szokásos sebzést adja, hanem a talált lövedékek számát kell szorozni 2d6-al és az összegüket kell érvényesíteni a páncél és a célpont életereje ellen, vagyis a páncél védelmét le kell vonni a kidobott sebzésből és a maradék csökkenti a célpont HP-ját. Egyes lövésnél és sorozatnál is csökkenteni kell a páncél védelmét eggyel a találatok számától függetlenül. Feltéve ha van tényleges sebzés, vagyis a támadó csökkenteni tudta a célpont HP-ját. Ha 2 vagy több 6-os jön ki a sebzésnél, akkor kritikus sérülésről beszélünk, ilyenkor dobni kell egy táblázatból extra negatív hatásokért.

A sérülések büntetéseket vonnak maguk után, a HP 50%-áig nincs gond, alatta -2 minden dobásra, 0 HP-n -4 és -6 MOVE és körönként death save, ha bukja akkor bekövetkezik a flatline.

A páncélok, melyek 4-18 tartományban terülnek el, vagyis jellemzően egy gyengébbet már pisztollyal simán átlövöd, de a jó öreg maxos Metal Geart (tm) rendesen meg kell sorozni, hogy áttütőerő legyen. Például itt a páncéltörő lövedék csak a páncél csökkenését növeli 2-re, de nem felezi a védőértéket, mint a 2020-ban.

A közelharc hasonló, mint a távolsági, de ellenpróba alapon működik valamint közelharci távolságban kell lennie a két küzdő félnek. Ezen rész írja le a bírkozás, leszorítás szabályait is.

A harci fejezet további része szabályokat tartalmaz fedezékekre, robbanásra, mérgekre és más természetes és mesterséges különleges hatásokra, gránátokra, shothun szóródásra, pajzsokra, emberi pajzsokra (amelyek a BODY tulajdonsággal védik a túszejtőt), járműves harcra, harcművészetekre, amik segítségével mindenféle spec. manőver hajtható végre, valamint van egy szociális küzdelem rész is, ami hasonló ellenpróba alapon megy, mint a fizikiai harc, de a COOL tulajdonság az alapja és nem HP-ra megy, hanem megszégyenülésre.

Netrunning

A hackerkedés valamilyen szinten megjelent már a kezdőkészletben. Itt kibővítették. Ami szembetűnő változás, hogy nem egy virtuális valóságban dungeonszerűen kell kóborolni és a virtuális szörnyként és csapdaként megjelenő akadályokat legyőzzük, hogy a kincsként funkcionáló információt ellopjuk. Itt az alhálózatok egydimenziós szerkezetként jelennek meg, gyakorlatilag egy virtuális toronyház szintjei között szörfözünk. Jellemzően az érzékeny adatokat a magasabb a publikus részeket pedig alacsonyabb szintekre teszik. Ezek kialakításához a mesélő kap segédletet.

Ahogy írtam a Netrunner Intercace képessége mondja meg, hogy mennyi netes akciót tud végrehajtani. 2-5 között mozog ez az érték és a 4-es kezdő Netrunner tud 3 netes akciót körönként. ezek lehetnek ki-be csatlakozás, program futtatása, interface akció, mozgás a hálón, file mentés, stb. Az Interface képességgel végzi a hacker a felderítést, a vizsgálatokat, a kódtörést, álcázást, stb. Ez képzettségként működik, igaz tulajdonság nem kapcsolódik hozzá. Netes harc is van, ilyenkor a támadó program vonatkozó értéke is hozzáadódik a dobáshoz és az ellenséges programmal, jéggel szemben kell ellenpróbát végezni.

Ahogy kell programból rengeteg van, alapból támadó, védekező és booster tipusok léteznek. Utóbbi segít a rejtőzésben, gyorsít vagy a felderítési képességeid javítja. A következő részekben kifejtik a jegeket, vagyis az ártó szándékú védelmi programokat, megtudhatjuk hogyan rakhatunk össze gyilkos, vagy kevésbé gyilkos védelmeket. Ilyen hangzatos neveken futnak, mint hellhound, kraken vagy lich, stb.

Majd a konkrét művelet kirészletezése történik, a struktúrában szabad mozgásunk van mindaddig, amíg nem botlunk jelszavas védelembe. Ahogy írtam csak sorban lehet elérni az egyes elemeit egy alhálózatnak. Netes akciókkal manipulálhatjuk a rendszereket. Aminek elkészítését  a következő részben írja le a könyv. Terjedelmes segédlet ad támogatást ebben.

rtg-cpred-familykitchen-artistpedrammohammadi.jpgArtist Pedram Mohammadi

A RED világa

 A könyv elszórva tartalmaz információkat a Cyberpunk RED világáról, első körben egy hangulatos novellával indít Jonny Silverhand főszereplésével, erről nem mondanék semmit, inkább olvassátok el. Majd a View from Edge fejezetben kapunk egy rövid képet az előzményekről röviden és egy metszetet a jelenből. Az elszegényedés, a hatalom céges világban való koncentrációjáról, a technoshockról olvashatunk, stb.

Legközelebb a Trauma Team fejezetben találkozunk világspecifikus dolgokkal. Ez az esgység ugye azért létezik, hogy bizonyos biztosított személyek kimentését, stabilizálását és kórházba jutását végrehajtsák 500 eb (Silver) vagy 1000 eb (Executive) havidíj ellenében. Előbbi az alapszolgáltatás, az utóbbi viszont olyan beavatkozást is fedez, ami operációt is igényel. A fejezet leírja, hogy néz ki egy ilyen csapat, milyen kezeléseket és szolgáltatásokat lehet elérni.

A következő Welcome to the dark future rész kifejti 24 oldalban a történelmi hátteret, ami a RED jelenéig vezetett. Említésre kerül, hogy az államok válsága hogy vezett a cégek és a fogyasztás uralmához gazdasági és egyéb kríziseken keresztül a technoshock idejéig, amikor eluralta az emberek életét a technológia, a szórakoztatóipar modern formái, a drogok, az implantok és egyéb módosítások. Ahogy leírtam a Jumpstart Kit cikkben, a RED ideje 2023-ban kezdődött és egy Night City-i taktikai atomrobbanás jelenti a korszak kezdetét.  2 évvel később véget ért a 4. céges háború. Addigra a maradék civilizáció is romokban hevert. Rengetegen menekülnek el a túlélők közül. Csak lassan tért magához a világ, évekkel később indul újra az élet a városba. Nagyjából 2035 és 2045 között regenerálódik a területen a civilizáció. 2045-re mérsékelten, de nagyjából viszatér az a civilizációs szint, ami 2020-t jellemezte.

A jelenben létezik valami USA maradék diktátori vezetéssel, az EU még mindig egységes és viszonylagosan stabil. Az orosz birodalom hasonlóan folytatja a szovjet és cári hagyományokat. A Közel-Kelet nagy része rádióaktív sivatag. Afrika és Dél-Amerika kb. a valóságnak megfelő, csak futurisztikus jellemzőkkel. Természetesen a távol-kelet viszonylagosan átvészelte a nehézségeket, azért történt néhány sajnálatos esemény itt-ott. Japán továbbra is fejlett, de az Arasaka megsínylette a háborúkat, nekik is magukhoz kell térni.

Ezek után pár izgalmas információt oszt meg a könyv a legnagyobb cégekről: Arasaka, Biotechnika, Continental Brands, Danger Girl, Militech, Network 54, Petrochem, Rocklin Augmentics, SovOil, Trauma Team, Ziggurat, Zhirafa.

Night City (City of dreams)

Ez a fejezet a arról a városról szól, amiben talán a legtöbb játék fog folyni. Kis történelemmel kezdi a könyv, bemutatja, hogy alakult ki egy természetes öbölből egy mesterséges sziget és azon a város. Külön kitér az aranykorra, a 2020-as évekre. Majd a jelen: 2045 következik, itt már nem olyan rózsás a helyzet, léteznek forró zónák. A régi céges terület nem néz ki valami jól. A fejezet bemutatja az új felosztását a városnak, a fontos szervezeteket, frakciókat és a lakosság eloszlását is. Alapvetően a katasztrófa ellenére ez a város még mindig élhető, mondjuk inkább a világ többi részéhez képest. Kitér az írás a fontos játékosokra és bandákra is. Kulcshelyek, bankok, bárok, irodák, oktatási intézmények, stb. is belekerültek a leírásba.

Az Everyday Life fejezet a ténylegesen arról szól, ami a címe, a törvény, a drogok, ügynökök, beszerzés, közlekedés, szórakozás, csak pár jellemző kulcsszó, ami jellemzi a fejezetet.

The New Street Economy részletezi a piacokat, fixerek tevékenységét és a tartalmazza a konkrét árlistákat, vagyis a felszereléslistát a fegyverektől a járműveken át az implantokig, stb. A fegyverek nem egyediek, mint régen, osztályok vannak a könnyű pisztolytól a nehézfegyverekig, viszont kaphatnak minőségi jelzőt, ami ha lejjebb van a standart szinttől, akkor könnyen meghibásodik, ha feljebb, akkor meg bónuszt ad a támadásra. Itt ismertetik a különböző lövedékfajtákat is. Egy CP rajongónak kötelező rész. A hétköznapi felszerelések is kaptak helyet, mint ruházat és drogok pl. Az implantok szolidak, 1-2 pontot adnak a dobásainkhoz, amelyek stabilan működnek, jellemzően, ami +3-as, már csak ideiglenesen használható (pl. Sandevistan). Humanity költségük lehet 1d6/2, 1d6, 2d6 és 4d6, elég könnyen el lehet szálni velük, főleg ha alacsony az EMP. Amúgy a szokásos listát megtaláljuk itt is a RED jelenére igazítva. A fejezet még tartalmazza a Netrunner cuccait, a mindennapi élet költségeit és lehetőségeit.

rtg-cpred-icefortress-aristdariuskalinauskus.jpgArist Darius Kalinauskus 

Running Cyberpunk

Kicsit rátér a könyv a cyberpunk játékok mikéntjére. Bemutatja, hogyan boldoguljon el a karakterével a RED világában, tanácsokat ad, pl. ne bízzunk senkiben, a csapatmunka fontosságáról, a világ ismeretének jelentőségéről, stb. Sőt tippet ad, hogy milyen filmeket nézzünk meg és milyen könyveket olvassunk el, ha a hangulatot meg akarjuk ragadni.

Tanácsokat is ad a mesélőknek, hogy készítsünk megfelelő forgatókönyvet, ill. időbeosztást. A könyv beat néven kezeli az egyes részeit a kalandnak, ez fél órányi játékot jelent a valós időben. Nyolc részre bontja a mesélői tanács a sztorit a Hook-tól a Megoldásig, tehát kb. összesen 4 órát szánnak egy történet feldolgozására. Példát is adnak, a könyv eleji Never Fade Away c. novella állítólagosan ennek szellemében írodott. Továbbiakban részletezi a lebonyolítást. Pl. tanácsokat ad a harcok tervezéséhez is. Valamint segédletet kínál a kalandvégi jutalmazáshoz is. Itt köti valamennyire a fejlesztési pontokat a nyújtott szerepjátékosi teljesítményhez is. A kívánt szint 20-szorosát (2x-es skill esetén 40x) kell költeni az IP-ből. Role ability-t is lehet fejleszteni, az 60-szoros IP-t ér. Tipikus NPC ellenfelek után még kapunk egy véletlen találkozás táblázatot is.

Végül a Screamsheets rész jön, ez a fajta kalandmag jellegű újságcikkek sorozat, ami már a 2020-ban is megvolt.

Összességében nem lett rossz az új Cyberpunk RPG, forradalmi újításokat nem tartalmaz, inkább finom módosításokat, amelyek inkább a játék sebességét javítják. A régi CP 2020 rendszer megrögzött híveinek nem biztos, hogy tetszeni fog.  A karakteralkotás kellően részletes, a világ izgalmas, kissé posztapokaliptikus, de van benne potenciál. A rendszer pedig könnyebb lett. Egy kisebb tesztet végeztem és látszik, hogy némi betanulási időszak után elég könnyen használhatóvá válik és gyors, halálos csatákat lehet vele játszani. Azoknak ajánlom, akik mindenképp egy mai áramvonalas rendszerben akarnak CP-t játszani.

Ha tetszik a bemutató alapján, akkor itt tudod beszerezni a mai naptól:

https://www.drivethrurpg.com/product/333585/Cyberpunk-RED?affiliate_id=892561


Üdv,

G

A bejegyzés trackback címe:

https://grungirpg.blog.hu/api/trackback/id/tr7616274466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thészeusz 2020.11.19. 03:13:18

Lehetne egy olyan cikket kérni, amiben főleg a CP2020-tól való különbségekre fókuszál. Örülök ennek a cikknek is, de ebből nekem az jött le, hogy a grafikákat leszámítva majdnem ugyanaz a játék, csak a Fuzion rendszer tíz főjellemzőjét és sebzését használja, dehát az már a Cyberpunk v3-ban is megvolt

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2020.11.19. 15:32:16

@Thészeusz: Gondolkodtam rajta, hogy mennyire menjek bele, de nagyvonalakban a karakteralkotásnál az előélet folyamatábra egyszerűsödött, az osztályok képessége teljesen más lett (sokkal játékosabb szemléletű), harcrendszer egyszerűbb lett ezzel lehet nem annyira szimulációs, de az nem baj, a fegyverek nem egyediek, a hacking rendszer 3d-ből 1d-be váltott és kb. ennyi a legfőbb különbségek listája.

Thészeusz 2020.11.20. 14:15:58

Szerintem a CP2020 harcrendszere is elég gördülékeny és pörgős volt... talán az életerő kezelése volt egy kicsit nehézkesebb. Akkor inkább kérdezek, ha szabad:
1) Változott-e a harcművészet?
2) Hogy érted, hogy a hacking rendszer 3D-ből 1D-be váltott? (Mondjuk szerintem a régi sem volt "3D".)

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2020.11.26. 20:33:14

1) Változott, itt manővereket ad nem bónuszokat a specializáció. Pl. Karate extra páncéltörést, meg csonttörő támadást.
2) Eddig ugye a Matrixos 3D világ volt (ami igazából valóban csak egy 2D térkép volt), de a 4. céges háború után a net összedőlt és a helyére egy egyszerűbb rendszer került, amiben egy alrendszer valójában egy vektor, aminek a helyszínei között fel-le lehet mozogni soros módon. Pl. egy 6 helyszínből álló kisebb hálózatot kb. (min)6 dobásból fel lehet törni.
süti beállítások módosítása