Sziasztok,
Mint tudjátok mostanában a Castles and Crusades szerepjátékkal mesélek. Közben próbálgatom a rendszer által adott lehetőségeket. Ad&d 2nd edition-ben a DMG-ben láttam egy osztályalkotó mechanizmust, ami nagyon megtetszett, de elvesztettem a kedvem a használatától, mert azt írta a könyv, hogy azzal a módszerrel nem alkothatók olyan erős osztályok, mint az alapkönyvi példányok. Így kicsit lelombozódtam, de amikor a C&C-ben megláttam egy hasonló módszert, akkor újra belevetettem magam a témába.
Nos én elkezdtem olyan osztályokat alkotni, amik közel állnak a MAGUS-hoz, mert miért ne és szeretem ezt a játékot. :)
Most egy fejvadászhoz hasonló osztályon keresztül mutatom meg, hogy milyen ez a C&C osztály design metódus. Nem igyekeztem pontosan lemásolni az eredetit, de minél közelebb pozícionáltam az eredeti példához.
Magát a metódust megtaláljátok a Crusaders Companion-ban, amit ingyenesen le lehet tölteni a kiadó oldaláról: http://www.castlesandcrusades.com/downloads/peter-j-schroeder/crusaders-companion.pdf
A folyamat
Első körben meghatároztam a tulajdonságok kidobásának dobáskódjait. Egy másik metódusból vettem az ötletet, ami szerint három szintje van a kidobásnak, mindegyik valahol 3-18 közötti értéket generál, de egyre nagyobb értékeket: 1.: 3d6, 2: 6+2d6, 3: 12+d6. Ezek függetlenek az alaprendszer elsődleges/másodlagos jelölésétől, ami a próbák működését módosítják. A Fejvadászom a következő dobáskódokkal dobhatja a tulajdonságait:
STR: 6+2d6
DEX: 12+d6
CON: 12+d6
INT: 3d6
WIS: 3d6
CHA: 6+2d6
Látszik, hogy az DEX és a CON a legfontosabb, addig az INT és a WIS mellőzött, a STR és a CHA pedig átlagos.
Következőkben eldöntöttem, hogy a Fighter lesz az alapja az osztálynak, de az Assassin is fontos komponens lesz. Lehetne egy sima Fighter/Rogue multiclass, de én jobban szeretem ha egy osztály reprezentál egy szerepet. Maradhatnék az Assassin-nál is, de annak képességei csak egy irányba mutatnak, a lesből támadás és kivégzés piszkos eszközökkel. Az én osztályomhoz nem áll messze ez a fajta módszer, de ezek az ügynökök szélesebb körben alkalmazhatóak és szeretném, hogy normál harcosként is megállják a helyüket. (Ennek azért ára van, majd meglátjuk.)
A következőkben a megengedett páncélzat jön a sorban. Ezeket teljes mértékben az Assassin-tól vettem át. Zárójelben mutatja, hogy mennyi xp-be kerül.
Armor: Leather, leather coat, padded
Shield: Small, pavis
Helm: Leather coif
(150xp)
Ezek után a képességek jönnek.
Abilities:
Assassin:
Climb(DEX) (50 xp), Hide(DEX) (50 xp), Disguise(CHA)(50 xp), Listen (WIS)(50 xp), Poisons (INT)(50 xp), Sneak Attack (200 xp) MOVE SILENTLY (DEXTERITY)(50xp)
Fighter:
Weapon Specialization(lvl3-8: +1/+1 lvl9-: +2/+2)(50xp; 4. szinttől), Combat dominance (200 xp, 7. szinttől)
A képességek itt a rendszerben néha képzettségként működnek próbához kötve, esetleg adnak valamilyen bónuszt, máskor viszont lehetőséget adnak valaminek a használatához.
Két részre bontottam, az Assassin-tól és a Fighter-től származó képességekkel. Jellemzően a sunnyogáshoz szükséges képzettségek az előbbi és a magas sebzést igénylő az utóbbi sajátja.
Az elsődleges tulajdonsága ennek az osztálynak a DEX lett.
Prime Attr.: Dex
Az ehhez tartozó képesség próbák kisebb alap célszám ellen mennek (18 helyett 12) és a sima tulajdonságpróbák esetén pedig a a karakter szintje is hozzájárul a dobáshoz.
A HD-t nem túl erősre vettem, de a túlélésben segíti a karaktert:
Hit Die: d8 (300 xp)
Korlátoztam a felvehető jellemet:
Align: Any not good. (-50 xp)
Harcossal megegyező fegyverhasználat.
Weapons: any (250 xp)
A harci értékek terén nem akartam túl erőset, de tolvajnál mindenképp jobbat szerettem volna, így megadtam neki a második legjobb fejlődési skálát. Ami azt jelenti, hogy mindig egy ponttal van lemaradva a Fighter osztálytól.
Bth: Ranger (500 xp)
Végül kiszámoltam, hogy mennyi lesz az XP követelmény a második szinthez. Összegeztem az egyes kritériumok XP költségét és a következő érték jött ki:
EPP:2050 xp
Ez közepesnek számít, mert a harcos 1650-nél lép szintet, a varázsló pedig 2300-nál. 10. szintig ezek duplázódnak, onnantól meg az alap xp 140-szerese az érvényes küszöb. Ha valamilyen képesség magasabb szinten lép be, akkor azt az adott szinthez kell hozzáadni és onnan duplázni.
Köszönöm szépen a figyelmet! Ennyi lett volna a C&C kosztály design.
Üdv,
G