Grungi RPG blogja

Ez a blog azért született, hogy megoszthassam véleményemet a világgal a szerepjátékokról. Bemutatók, kiegészítők, kalandok, beszámolók. Esetleg néha elkalandozok hasonló területekre, mint a táblás játékok például.

Friss topikok

DRTRPG

Címkék

5 (5) 5E (1) 5e (2) Age (1) AGE (1) ajánló (2) Alapok (9) Auvron (1) Barcraft (1) Bemutató (10) Bolygó (2) castles (2) chaos (1) Citadell (2) Citadella (1) crusades (2) csatorna (2) cyberpunk (4) D&D (10) D20 (6) d6 (1) D6 (2) Deep (1) Destination (1) dnd (7) dnd 5E (1) dungeons (1) dynamic (1) eberron (1) Elemzés (14) elmélkedés (2) És (1) expanded (1) Expanse (1) Fantasy (2) faust (1) Fénytelen (1) Fighting (1) Five (1) HP (1) ismertető (5) Játék (12) Jumpstart (1) Kaland (7) kampány (2) karakteralkotás (2) Kard (1) kedvcsináló (1) Kék (1) Kém (1) kildar (1) Kit (1) KJK (2) kockák (1) Kockázat (1) Lost (1) Lost Mines of Phandelver tapasztalatok (1) M.A.G.U.S. (2) magas (1) Mágia (1) Mines (2) neurospasta (1) Next (2) of (1) Old School Essentials (1) Ose (1) Osztály (2) patreon (1) Phandelver (2) RED (2) rendszer (5) revised (1) roll20 (2) roll player (1) rpg (21) sárkányok (1) sci-fi (4) setting (1) siege (1) Star (1) Starter Set (3) star wars (1) Star Wars (1) Sunless (2) swords (1) System (1) szerepjáték (15) szinten (1) társasjáték (1) taverna (1) Torches (1) történelem (1) TRPG (2) Tűzhegy (1) twitch (1) ultramodern (1) updated (1) Varázsló (1) vlog (2) Witcher (1) youtube (2) Címkefelhő

Castles and Crusades class design

2023.10.16. 22:34 grungi

Sziasztok,

Mint tudjátok mostanában a Castles and Crusades szerepjátékkal mesélek. Közben próbálgatom a rendszer által adott lehetőségeket. Ad&d 2nd edition-ben a DMG-ben láttam egy osztályalkotó mechanizmust, ami nagyon megtetszett, de elvesztettem a kedvem a használatától, mert azt írta a könyv, hogy azzal a módszerrel nem alkothatók olyan erős osztályok, mint az alapkönyvi példányok. Így kicsit lelombozódtam, de amikor a C&C-ben megláttam egy hasonló módszert, akkor újra belevetettem magam a témába.

 

crusaders_companion.PNG

Nos én elkezdtem olyan osztályokat alkotni, amik közel állnak a MAGUS-hoz, mert miért ne és szeretem ezt a játékot. :)
Most egy fejvadászhoz hasonló osztályon keresztül mutatom meg, hogy milyen ez a C&C osztály design metódus. Nem igyekeztem pontosan lemásolni az eredetit, de minél közelebb pozícionáltam az eredeti példához. 

Magát a metódust megtaláljátok a Crusaders Companion-ban, amit ingyenesen le lehet tölteni a kiadó oldaláról: http://www.castlesandcrusades.com/downloads/peter-j-schroeder/crusaders-companion.pdf

rogue_by_sabin_boykinovd486zda.jpg

A folyamat

Első körben meghatároztam a tulajdonságok kidobásának dobáskódjait. Egy másik metódusból vettem az ötletet, ami szerint három szintje van a kidobásnak, mindegyik valahol 3-18 közötti értéket generál, de egyre nagyobb értékeket: 1.: 3d6, 2: 6+2d6, 3: 12+d6. Ezek függetlenek az alaprendszer elsődleges/másodlagos jelölésétől, ami a próbák működését módosítják. A Fejvadászom a következő dobáskódokkal dobhatja a tulajdonságait:

STR: 6+2d6
DEX: 12+d6
CON: 12+d6
INT: 3d6
WIS: 3d6
CHA: 6+2d6

Látszik, hogy az DEX és a CON a legfontosabb, addig az INT és a WIS mellőzött, a STR és a CHA pedig átlagos.

Következőkben eldöntöttem, hogy a Fighter lesz az alapja az osztálynak, de az Assassin is fontos komponens lesz. Lehetne egy sima Fighter/Rogue multiclass, de én jobban szeretem ha egy osztály reprezentál egy szerepet. Maradhatnék az Assassin-nál is, de annak képességei csak egy irányba mutatnak, a lesből támadás és kivégzés piszkos eszközökkel. Az én osztályomhoz nem áll messze ez a fajta módszer, de ezek az ügynökök szélesebb körben alkalmazhatóak és szeretném, hogy normál  harcosként is megállják a helyüket. (Ennek azért ára van, majd meglátjuk.)

A következőkben a megengedett páncélzat jön a sorban. Ezeket teljes mértékben az Assassin-tól vettem át. Zárójelben mutatja, hogy mennyi xp-be kerül.

Armor: Leather, leather coat, padded
Shield: Small, pavis
Helm: Leather coif
(150xp)

Ezek után a képességek jönnek. 

Abilities:

Assassin:
Climb(DEX) (50 xp), Hide(DEX) (50 xp), Disguise(CHA)(50 xp), Listen (WIS)(50 xp), Poisons (INT)(50 xp), Sneak Attack (200 xp) MOVE SILENTLY (DEXTERITY)(50xp)

Fighter:
Weapon Specialization(lvl3-8: +1/+1 lvl9-: +2/+2)(50xp; 4. szinttől), Combat dominance (200 xp, 7. szinttől)

A képességek itt a rendszerben néha képzettségként működnek próbához kötve, esetleg adnak valamilyen bónuszt, máskor viszont lehetőséget adnak valaminek a használatához.
Két részre bontottam, az Assassin-tól és a Fighter-től származó képességekkel. Jellemzően a sunnyogáshoz szükséges képzettségek az előbbi és a magas sebzést igénylő az utóbbi sajátja.

1b7218b7c3fb91157a9cab3975563188.png

Az elsődleges tulajdonsága ennek az osztálynak a DEX lett.

Prime Attr.: Dex

Az ehhez tartozó képesség próbák kisebb alap célszám ellen mennek (18 helyett 12) és a sima tulajdonságpróbák esetén pedig a a karakter szintje is hozzájárul a dobáshoz.

A HD-t nem túl erősre vettem, de a túlélésben segíti a karaktert:

Hit Die: d8 (300 xp)

Korlátoztam a felvehető jellemet: 

Align: Any not good. (-50 xp)

Harcossal megegyező fegyverhasználat.

Weapons: any (250 xp)

A harci értékek terén nem akartam túl erőset, de tolvajnál mindenképp jobbat szerettem volna, így megadtam neki a második legjobb fejlődési skálát. Ami azt jelenti, hogy mindig egy ponttal van lemaradva a Fighter osztálytól.

Bth: Ranger (500 xp)

Végül kiszámoltam, hogy mennyi lesz az XP követelmény a második szinthez. Összegeztem az egyes kritériumok XP költségét és a következő érték jött ki:


EPP:2050 xp

Ez közepesnek számít, mert a harcos 1650-nél lép szintet, a varázsló pedig 2300-nál. 10. szintig ezek duplázódnak, onnantól meg az alap xp 140-szerese az érvényes küszöb. Ha valamilyen képesség magasabb szinten lép be, akkor azt az adott szinthez kell hozzáadni és onnan duplázni.

Köszönöm szépen a figyelmet! Ennyi lett volna a C&C kosztály design.

Üdv,

G

A bejegyzés trackback címe:

https://grungirpg.blog.hu/api/trackback/id/tr818235401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása